Pagina veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SMC - FM

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2006
Berichten
147
hallo,

ik zoek een script zoals een paar topics naar bededen om pagina's te kunnen veranderen zonder de broncodes te bewerken. maar dan *iets* geavanceerder d.w.z. lettertype, groote, kleur, achtergrond, enz. kunnen veranderen en eventueel ook plaatjes uploaden om erop te zetten. hoe heet zoiets? heeft hier iemand een standaard script voor??
 
zoiets heet een 'content management system' ofte CMS. Ik meende dat tinyMCE daar wel geschikt voor is.

--Johan
 
ik gebruik nu joomla (vor weer een andere site) dit werkt best fijn maar is niet helemaal wat ik zocht en die tinyMCE ook niet, ik heb zelf ook nog wat verder 'gegoogled' maar wat ik telkens vond is een complete site en ik ben gewoon opzoek naar een script waarbij je naar de ene pagina gaat om het te veranderen (in een soort editor met een paar functies zoals lettertype enz.
 
TinyMCE implementeren in een textarea.

Vervolgens na op submit-knop te hebben geklikt doormiddel van PHP de inhoud van het textarea opslaan in de database. Gebruik voor het veld wel even het type TEXT
 
maar ik wil niet dat het komt in zo'n text area maar gewoon zoals de rest van de tekst rechtstreeks op de pagina --> met achtergrond enz erbij
 
Ja en daarom moet je het dus opslaan in de database :rolleyes:

Vervolgens lees je dat veld uit die database en voila je hebt je gecreeerde pagina welke eerst nog in het textarea stond...

Beetje nadenken ;)
 
ja hoi, sorry voor mijn nogal lange niet reageren en natuurlijk voor het niet goed lezen van jou tekst excusses nogmaals. maar hoe bedoel je met in een database te zetten. hoe zou ik dit moeten doen? eruithalen lijkt mij (op dit moment nog) voor mij zelf geen probleem. maar er inzetten hoe moet ik dit doen?
 
Zie het als een gewoon textvlak van een formulier...

Noem je die vlakje dan kun je die via PHP, na het submitten van het formulier, aanroepen met $_POST['vlakje']. Wat je dan krijgt is de waarde uit het textvlak.

TinyMCE doet niets anders dan de HTML code in het textvlak zetten dus deze kun je daarna als die variabele aanroepen. Dus dan is het een kwestie van de inhoud van die variabele opslaan in de database en je kunt hem opvragen...
 
hoi,

ik heb al een opl;ossing ervoor gevonden met een simpel script wat makkelijk uit te breiden is alleen ik ben nu nog even aan het kijken hoe ik het uit haal (ik heb al een script maar heb nog geen tijd gehad om het te controlleren) even lang gegoogled maar toch gevonden :D

link:
www.phphulp.nl/php/scripts/1/885/

toch bedankt voor de moeite! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan