• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pagina_einde aan het einde van subtotalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inekebeu

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Leuk dit forum; wou dat ik het eerder ontdekt had, hoewel zelf puzzelen heeft ook wel wat.

Zit nog met een vraagje. D.m.v. een macro bereken ik subtotalen, is niet zo spannend, maar ik wil aan het einde nog een extra pagina-einde. Zonder dat komt het eindtotaal bij de laatste 'groep' en dat wil ik niet.

Ik probeer bijgaand een bestandje te zenden.

Weet iemand hier iets voor?

gr.
Ineke

Bijlagen

Hoi Inekebeu,

Op deze manier zou het kunnen werken.
Voeg onderstaande code onder aan jou code.

Code:
Dim LastRow As Integer

LastRow = ActiveSheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
Range("A" & LastRow + 5).Select ' De 5 staat voor het aantal regels na je laatste pagebreak

Range("A" & LastRow + 5).Value = " " ' Lege spatie omdat anders de laatste pagina niet mee telt, omdat er niets instaat

ActiveWindow.SelectedSheets.HPageBreaks.Add Before:=ActiveCell

Hallo Arno,

Bedankt voor je reactie; ik heb je oplossing geknip en geplakt in de macro. Ik krijg dan echter niet de juiste pagina-einde; wel een paar regels naar onderen.
Overigens heb ik verzuimd te vermelden dat het aantal rijen van een groep variabel kan zijn. Wat ik had bijgesloten was een voorbeeld van een afrekening wat ik voor mijn werk verzorg. De praktijk is echter dat een groep de ene maand bv. 15 stuks kan aanleveren, maar de andere maand bv. 150. Het staat dus nooit vast of en hoeveel een groep aanlevert.

Heb je nog een suggestie?

gr.
Ineke

Hoi Inekebeu,

Sorry ik had je vraag niet helemaal goed gelezen.
Zonder dat komt het eindtotaal bij de laatste 'groep' en dat wil ik niet
Als ik je goed begrijp wil je een extra pagebreak hebben op de één na laatste regel. (De regel met het eindtotaal).

Deze code zou dan wel de oplossing bieden (denk ik) :
Code:
Dim LastRow As Integer

LastRow = ActiveSheet.Cells.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row
Range("A" & LastRow).Select 

ActiveWindow.SelectedSheets.HPageBreaks.Add Before:=ActiveCell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan