Paginagrootte aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spunq

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2006
hoi,

Ik ben een siteje aan het maken en 1 ding lukt niet helemaal.

Wat ik wil doen is dat als ik op een link(plaatje) oid. klik, dat er dan een nieuwe pagina opent. Dat lukt me nog wel maar nu komt het :P

Ik wil dan dat die pagina een bepaalde grootte heeft (niet te groot dus).
Hoe moet ik dat aanpakken?

hoi :thumb:

Ik zet het even tussen php tags, omdat anders het javascript onjuist wordt weergegeven.

PHP:
POPUP

We've all seen popup windows before, sometimes called interstitials. But did you know
you can actually pre-position where the popup will occur on a page? The positioning of a
popup window is just as important as the window itself. With the help of a little coding,
you can target your popups to where you want it appear on your user's screen. Consider
the following example:

with a "Click Here" link

Notice how the window will popp in the middle? This is done with attributes in the Script
tag! Check out this code example: 
<A HREF="javascript:void(0)" ONCLICK="window.open('http://www.YOURSITE.com','miniwin',
'toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,
width=300,height=170,screenX=300,screenY=400,top=300,left=400')">Click Here</a>

Note that we use two sets of attributes to determine placement. "X" and "Y" coordinates
are for Netscape, while "top" and "left" are for Explorer. 
----------
 We kennen wel de gewone popup windows.
Maar deze kun je ook op de plaats zetten die je wenst.
De positie van een popup window is net zo belangrijk als het venster zelf.
Met een beetje opletten bij het coderen kun je het netjes voor elkaar krijgen.
Bekijk even het voorbeeld script hierna.
Dit venster komt in het midden tevoorschijn.
Dit gebeurt door atributen in de  Script tag!

<center>
<A HREF="javascript:void(0)"
ONCLICK="open('2_wolven_bl.jpg','miniwin','toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,
menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=300,height=170,screenX=300,screenY=400,
top=300,left=400')">klik hier voor groot plaatje</a>

</center>

Let er even op om TWEE sets attributen te gebruiken voor de  "X" en "Y" coordinaten.
ten behoeve van Netscape, terwijl "top" en "left" voor Explorer zijn.
En let op de code achter elkaar te zetten. Op EEN regel, anders krijg je een
foutmelding.. 
Dit aanpassen aan de afmetingen van je plaatje width=300,height=170

Kopieer bovenstaande code naar een kladblok bestand.
Zet de gewenste codes in je editor.

:cool:

Is het niet window.open(); in plaats van open();? Of maakt het in dit geval niet uit?

bedankt maar het lukt toch nog niet helemaal, er gebeurt helemaal niks als ik op die link klik :S wat doe ik fout :o

<A HREF="javascript:void(0)" ONCLICK="window.open('http://www.YOURSITE.com')>

dit deel werkt nog maar zodra de afmetingen erbij komen werkt t niet meer

Laatst bewerkt:
Dan geef ik je even de juiste code, kun je gelijk uittesten door in je html pagina te plakken.

PHP:
			<A HREF="javascript:void(0)" ONCLICK="window.open('http://www.helpmij.nl','miniwin','toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,width=300,height=170,screenX=300,screenY=400,top=300,left=400')">Click Here</a>

Yep: op één lijn wegzetten, anders werkt het niet.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan