Paginakleur 1e blad blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin2011

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
44
Het is vrij simpel maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Het enige wat ik wil is dat de eerste pagina een blauwe achtergrond heeft. Daarna moet het gewoon wit blijven.

Ik heb al vanalles met sectie-einde geprobeerd, maar dit was tevergeefs.
Ook via een afbeelding heb ik het geprobeerd, maar ook dit is geen succes. Via google kom ik ook niet veel verder. Het lijkt wel of het gewoon niet mogelijk is om gewoon 1 pagina een simpel achtergrondkleurtje mee te geven.

Weet iemand van jullie of hier een manier voor is?
 
Het is vrij simpel maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Het enige wat ik wil is dat de eerste pagina een blauwe achtergrond heeft. Daarna moet het gewoon wit blijven.

Ik heb al vanalles met sectie-einde geprobeerd, maar dit was tevergeefs.
Ook via een afbeelding heb ik het geprobeerd, maar ook dit is geen succes. Via google kom ik ook niet veel verder. Het lijkt wel of het gewoon niet mogelijk is om gewoon 1 pagina een simpel achtergrondkleurtje mee te geven.

Weet iemand van jullie of hier een manier voor is?



in word?
sorry ik had hem via homepage:(
 
Laatst bewerkt:
oplossing vergeten

ik weet het niet meer precies, maar volgens mij was het iets met eindemarkering(onder pagina-indeling)
 
Code:
Sub kleurig()
    ActiveDocument.Sections(1).Range.Shading.BackgroundPatternColorIndex = wdBlue
End Sub
 
Bedankt voor jullie reacties.

Als ik die code invoer in Visual Basic dan gebeurd er niks. Nou ben ik geen held met VB dus misschien die ik iets fout.

Dat met eindemarkering heb ik al geprobeerd. Ook dat werkt niet.

Bij alles wat ik probeer doe ik het in een nieuw schoon Word document, dus het zal niet aan het bestand liggen.
 
Je moet de macro ook uitvoeren: F5 (in de VBEditor)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan