Paginakoptekst Subrapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansRubenn

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2015
Beste,

Ik ben bezig met het maken van een rapport in MS Access. Dit rapport zal uit meerdere subrapporten bestaan zodat ik alle informatie in het rapport kwijt kan. Nu heb ik een subrapport die meerdere pagina's zal beslaan. Maar alleen op de eerste pagina komt de tekst uit de paginakoptekst van het subrapport te staan. Als ik het subrapport open als los staand rapport geeft ie wel op elke nieuwe pagina de paginakoptekst weer.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Met vriendelijke groet,
HansRubenn

Eerste vraag is natuurlijk: weet je zeker dat je het rapport niet met één rapport kan maken? Doorgaans kun je met secties en groeperen een heel eind komen. Ik zie in het forum regelmatig subrapporten voorbijkomen die makkelijk met één hoofdrapport gemaakt hadden kunnen worden. En waarmee alle problemen in één keer weg zijn.

Nee ben er vrij zeker van dat ik met subrapporten moet werken. Kan het natuurlijk altijd fout hebben. Maar gebruik de subrapporten ook voor de voorpagina en een aantal vaste stukken tekst die in elk rapport hetzelfde zijn. De andere subrapporten zijn gebaseerd op queries om de juiste informatie te weergeven.

Zo bevat een subrapport alle antwoorden die iemand hebben gegeven en een ander subrapport weergeeft een bepaalde adviezen die samenhangt met de gegeven antwoorden. Verder is er ook een subrapport met de NAW-gegevens van die persoon.

Maar het probleem zit hem dus in de subrapport met antwoorden. Is een lange lijst met vragen en antwoorden (ja, nee, nvt, anders) en wil graag dat bij elke nieuwe pagina bovenaan weer staat welk antwoordmogelijkheid wat is. Het is opzich wel logisch maar het staat een stuk netter

Laatst bewerkt:
Maar gebruik de subrapporten ook voor de voorpagina en een aantal vaste stukken tekst die in elk rapport hetzelfde zijn.
Daar heb je geen subrapport voor nodig.
Zo bevat een subrapport alle antwoorden die iemand hebben gegeven en een ander subrapport weergeeft een bepaalde adviezen die samenhangt met de gegeven antwoorden. Verder is er ook een subrapport met de NAW-gegevens van die persoon.
Is ook maar helemaal de vraag of dat nodig is. Als ik het zo lees, krijg ik het makkelijk in één rapport.

Heb zelf ook al een poging gedaan, maar kreeg het allemaal niet in een rapport omdat het teveel ruimte innam. Max lengte is dan maar 55 ofzo volgens mij.

Maar jij bent hier de expert :P

Hoe kan ik dit dan in een rapport krijgen, zonder gebruik te maken van subrapporten?

Rapporten maken kost tijd, dus als je een voorbeeldje hebt, scheelt dat enorm :). Want ik sta niet te popelen om zelf een rapport te bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan