• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paginanummering excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroen2605

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Ik heb een bestand, met een hele serie tabbladen en per tabblad soms meerdere pagina's. nu wil ik hier graag een paginanummering in hebben en het liefst ook een inhoudsopgave, waar deze nummering weer in overeenkomt.

het kan echter wel zo zijn dat bij het invullen van het document het aantal pagina's per tabblad veranderd en dat er eventueel tabbladen verwijderd worden.

ik zou het liefst hebben dat de nummering in de rechter voettekst komt te staan.

mbt. de inhouds opgave, de omschrijving in de inhouds opgave, waar het nummer achter moet, komt overeen met de titels die op de verschillende tabbladen staan (staan soms wel meerdere titels op een tabblad en soms ook op een pagina).

ik zou graag willen dat de macro's worden bijgewerkt, zodra ik het bestand (of delen ervan) uitprint!

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Via invoegen -> kop en voettekst kun je de paginanummering instellen op de plek die jij wilt (rechtsonder). Ik heb een bestandje gevonden op een ander forum waar je een inhoudsopgave van kunt maken (wist ik zelf ook niet dat dit mogelijk was). Met de Macro's kan ik je helaas niet helpen.Bekijk bijlage Copy of Inhoudsopgave.xls

ik wil eigenlijk geen gebruik maken van de standaard paginanummering in excel, dan moet ik namelijk elke keer alle tabbladen selecteren, naar print preview, kijken welke pagina's ik wil printen en dan die pagina's printen....

ben inmiddels ook even verder aan het zoeken geweest, en dit lijkt beetje op wat ik wil.

alleen is hier het probleem dat de paginanummering alleen per tabblad optelt en geen rekening houd met eventueel meerdere pagina's op een tabblad.

In de bijlage heb ik een voorbeeld bestandje geplaatst.

ik wil dus dat elke pagina een eigen nummer krijgt (wat liefst in de rechter voettekst wordt gezet) en dan bij de inhoudsopgave een paginanummer van de hoofdstukken/paragrafen in de kolom pagnr.

Bekijk bijlage voorbeeld pgnr. excel.xlsx

inhoudsopgave van MitchelC lijkt me trouwens wel goed, iig qua paginanummering, wil dan wel graag de hoofdstukken hebben ipv. de tabblad namen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan