Paginanummering in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik ben tegen dit probleem al vaker opgelopen, alleen telkens heb ik het op niet zo nette manier opgelost: de cover en evt. voorwoorden loskoppelen van het eigenlijke document en in een andere document opslaan. Later koppel je die twee bestanden dan weer aan elkaar.

Mijn vraag is deze: kun je de paginanummering beinvloeden, in zoverre dat je hem ook later kunt laten beginnen op de tweede pagina. Nu weet ik alleen dat je op de eerste pagina geen nummer kunt plaatsen, maar kan zoiets ook op de tweede pagina, enz. ?

Want volgens de regels hoort op de voorwoord geen paginanummering te staan. Je telt hem wel mee, er staat alleen geen nummer. Nu heb ik een document met dus een cover (geen nummer, wel meetellen) daarna een voorwoord (geen nummer, wel meetellen) en daarna komt de inhoudsopgave. Daar moet dan voor het eerst een paginanummer op.

Grts,

Anton

Sectie einde

Beste lezers,

Ik ben tegen dit probleem al vaker opgelopen, alleen telkens heb ik het op niet zo nette manier opgelost: de cover en evt. voorwoorden loskoppelen van het eigenlijke document en in een andere document opslaan. Later koppel je die twee bestanden dan weer aan elkaar.

Mijn vraag is deze: kun je de paginanummering beinvloeden, in zoverre dat je hem ook later kunt laten beginnen op de tweede pagina. Nu weet ik alleen dat je op de eerste pagina geen nummer kunt plaatsen, maar kan zoiets ook op de tweede pagina, enz. ?

Want volgens de regels hoort op de voorwoord geen paginanummering te staan. Je telt hem wel mee, er staat alleen geen nummer. Nu heb ik een document met dus een cover (geen nummer, wel meetellen) daarna een voorwoord (geen nummer, wel meetellen) en daarna komt de inhoudsopgave. Daar moet dan voor het eerst een paginanummer op.

Grts,

Anton

Dat kan zonder problemen. Alleen moet je in de document met secties werken. Voor elke sectie afzonderlijk kan je kiezen voor aparte opmaak. Zie bijlage

Hoi,

1. Ga bovenin de pagina staan waar de paginanummering moet beginnen.
2. Kies menu Beeld > Normaal
3. Kies menu Invoegen > Eindemarkering…; keuzerondje voor Sectie-einde: Volgende pagina
4. Je ziet nu een dubbele doorgetrokken lijn als paginascheiding voor de volgende sectie
Áls er nog een lijn met ‘pagina-einde’ staat moet je deze verwijderen, anders komt er een lege pagina in je verslag …
5. Zorg dat je onder het sectie-einde staat (op de statusregel onderaan je scherm zie je staan: Se 2
6. Kies menu Beeld > Koptekst en voettekst (je krijgt een extra werk- of knoppenbalkje) en klik op de knop ‘Koptekst of Voettekst’
Je gaat nu naar de Voettekst ( ik neem aan dat je daar je paginanummeríng wilt…)
7. Klik op de knop ‘Koppeling naar vorige’ (2003) of ‘Zelfde als vorige’ (eerder), waarmee de voettekst-opmaak van de nieuwe sectie wordt losgekoppeld van de voorgaande sectie. Doe je dit niet, dan krijgen de eerste drie pagina’s toch een paginanummer
8. Klik nu op de (eerste) knop ‘Paginanummer invoegen’ en vervolgens op de derde ‘Paginanummer opmaken’. Hier kan je evt opgeven dat niet met het paginanummering wordt begonnen, tellend vanaf de eerste pagina van het hele document, maar vanaf een ‘hoger’ paginanummer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan