Paginanummering links rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

brunjo

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2016
Berichten
13
Hallo,

ik zit met een heel vervelend probleem en vind maar niet de oplossing:

Voor mijn thesis wil ik mijn paginanummering vanaf deel 1 starten, en moet de paginanummering afwisselend links en rechts staan.

- Voor mijn paginanummering vanaf deel 1 werk ik dus met een nieuwe sectie, dat lukt.
- paginanummering afwisselend links en rechts lukt ook (bij koptekst & voettekst staat "even en oneven pagina's verschillend" aangevinkt, en lijn ik de even pagina's links & de oneven pagina's rechts uit)

het probleem is nu dat de EVEN pagina's van mijn TITELBLADEN plots ook een paginanummering hebben ...

dus pagina 1 tem 7 zijn titelbladen (waarvan 2,4,6 een paginanummering hebben met effectief deze nummers). vanaf deel 1 van mijn thesis start dan de paginanummering vanaf 1 en is alles in orde. ik wil gewoon die paginanummering kwijt op die titelbladen ...


hoe komt dit ? kan iemand mij helpen aub?
 
Welkom bij de Helpmij!

De oplossing zou simpel kunnen zijn. Da's even afhankelijk van jouw antwoord op de volgende vraag :

Op moment dat deel 1 start, in welke sectie ben je dan beland? (en dan bedoel ik het getal van de sectie, m.a.w. ben je dan in sectie 2, 3 , 4 of ......?)
 
Laatst bewerkt:
Je bent kennelijk offline gegaan en omdat ik zelf straks ook weg moet, neem ik vast een voorschotje op je antwoord.

Ik vermoed dat je probleem te maken heeft met het vervelende 'zelfde als vorige' probleem binnen Word. In jouw geval zou het betekenen dat je 1 sectie te weinig hebt aangemaakt. De oplossing zou kunnen zijn op fysieke pagina 2 van je document een nieuwe sectie aan te maken.

Je document zou er dan qua secties iig in het begin als volgt uit moeten komen te zien :

1e pagina titelblad (oneven) sectie 1
2e pagina titelbald (even) sectie 2
1e pagina deel 1 (kan oneven of even zijn, dat hangt af van het aantal titelbladen) start je een nieuwe sectie, waarin je de paginanummering opneemt en 'zelfde als vorige' deactiveert.

Nu moeten de titelbladen nummerloos zijn en blijven.
 
Standaard zijn secties gekoppeld aan de voorgaande. Dat geldt ook als je even en oneven afwisselend aan hebt staan. Dan moet je beide secties loskoppelen.
 
Je bent kennelijk offline gegaan en omdat ik zelf straks ook weg moet, neem ik vast een voorschotje op je antwoord.

Ik vermoed dat je probleem te maken heeft met het vervelende 'zelfde als vorige' probleem binnen Word. In jouw geval zou het betekenen dat je 1 sectie te weinig hebt aangemaakt. De oplossing zou kunnen zijn op fysieke pagina 2 van je document een nieuwe sectie aan te maken.

Je document zou er dan qua secties iig in het begin als volgt uit moeten komen te zien :

1e pagina titelblad (oneven) sectie 1
2e pagina titelbald (even) sectie 2
1e pagina deel 1 (kan oneven of even zijn, dat hangt af van het aantal titelbladen) start je een nieuwe sectie, waarin je de paginanummering opneemt en 'zelfde als vorige' deactiveert.

Nu moeten de titelbladen nummerloos zijn en blijven.

hiermee is het gelukt! bedankt voor je reactie!
paginanummering kwam op de even titelpaginas wel weer tevoorschijn, maar met meerdere secties kon ik ze makkelijker verwijderen.

Standaard zijn secties gekoppeld aan de voorgaande. Dat geldt ook als je even en oneven afwisselend aan hebt staan. Dan moet je beide secties loskoppelen.

beide secties waren losgekoppeld, daarmee vond ik het raar dat die nummering toch nog tevoorschijn kwam.


bedankt voor de reacties, dit heeft me weer enkele uren uitgespaard :)
 
Standaard zijn secties gekoppeld aan de voorgaande. Dat geldt ook als je even en oneven afwisselend aan hebt staan. Dan moet je beide secties loskoppelen.
Het ontkoppelen van de oneven sectie had brunjo al voor elkaar. (zie voorlaatste alinea in zijn startposting)

@brunjo: Microsoft zou de "wereld" denk ik een groot plezier doen door dit anders op te gaan zetten. Je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die tegen dit 'euvel' aanloopt. Eenmaal gelukt is het allemaal best wel weer logisch, maar veelal ben je dan een aantal uurtjes verder (of je moet hulplijnen gaan gebruiken ;) ). Naar mijn mening zou een softwarepakket dit overbodig moeten maken door de zaken qua programmatuur nog logischer / duidelijker / eenvoudiger te maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het eerder een kwestie is van snappen hoe Word werkt. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee. :).
 
Daarom heb ik ook een cursus geschreven in de nieuwsbrief :).
 
Niet dan? Kan ik iedereen aanraden :). Zowel het lezen als zelf iets schrijven trouwens :D. Beste manier om kennis te verspreiden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan