Paginanummering rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Wil graag binnen Word paginanummering rechts voor oneven bladzijdes, dus net buiten bladspiegel en dan onderaan.

Voor de nummering wil ik nog Tekst Hoofdstuk, niet zo moeilijk dacht ik, maar wat een gepriegel.
En dan moet ik nog uitkijken dat mijn teksten zelf ook niet gaan schuiven, is Leiden helemaal in last.

Moet ik nu stoeien met tabtekens..hoe doe ik dit nu het handigst?

Iemand??

J.

Hoi joanna, :D

Begin bij de paginainstelling stel deze in op: Kop en voetteksten even en oneven verschillend. (vinkje)

Vervolgens ga je op de eerste pagina naar de voettekst en kies Invoegen Paginanummer.
Kies bij uitlijnen buiten of binnen. (net wat jij mooi vindt)

Ga naar Opmaak, kies Inclusief hoofstuknummer en kies het opmaakprofiel waarmee jij jouw hoofstukken hebt opgemaakt. (tenminste ik denk dat je dit bedoeld)

En klaar.

En dan maar even terugkeren naar het gedeeldte wat ik niet snap.
Voor de nummering wil ik nog Tekst Hoofdstuk

Wil je nu op elke pagina "Tekst Hoofdstuk" (deze exacte tekst) voor het nummer of wat wil je?

See Yah! :thumb:

nummering

Hartelijk dank Joost voor de uitleg.

Probeer het zo stap voor stap te doen.

V.w.b. de tekst hoofdstuk etc., bij een nieuwe sectie voer ik handmatig de tekst van nieuw chapter in tot er weer nieuwe sectie komt, gaat prima zo.

Even iets anders:
heb het doc. met een door mezelf gemaakt template gemaakt, gaat goed. Stel dat ik hem per email stuur, moet ik denk ik ook het template apart sturen want degene a/d andere kant vd lijn heeft het natuurlijk niet en krijgt iets geheel anders op zijn scherm.

Oke, ik zwoeg nog effe verder..:rolleyes:

Groetjes,
J

Hoi Joanna, :D

Dat ligt er maar net aan hoe HARD het sjabloon is gekoppeld aan het sjabloon.

Zou zeggen mail het even naar een collegatje en test het even.

9 van de 10 keer is er niks aan de hand.

Tja...en soms wel dus ff testen. :thumb:

Thx Joost.

Vind webpagina's maken leuker dan Word, terwijl ik al jaren dit pakket gebruik, maar iedere keer altijd weer van die tijdverslindende verrassingen :mad:

:thumb: See ya :thumb:

..we blijven positief..;)

Hoi Joanna, :p

WAAAaaaaaaaaaaat Webpagina's....?????
Tja best wel leuk, doe ik ook wel eens....maar, Ik vindt WORD veel leuker! :D

Maar goed om een echte crack in Word te worden ben je idd wel even bezig! (er zit ook zo veel in, deze theorie gaat natuurlijk ook op voor het bouwen van supersites)
Hoe dan ook You're Welcom.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door joost verdaasdo
Hmmm Joanna, :D

Meldt jij deze nog even afgehandeld? :thumb:

Hmmm...toch nog vraagje, Joost :cool:

Ik zie wel eens een ankertje, zowel op even als oneven pagina, terwijl ik bezig ben met
de voettekst. Wat houdt dit precies in.
Ik vermoed zelf dat ik teveel buiten marges bezig ben?

Groet,
J.

Tja het ankertje, nou dat heeft in ieder geval niks te maken met paginanummers enzo.

Een anker krijg je als je bijvoorbeeld een object (plaatje, tabel, etc...) oppakt en verplaatst. Dan verander je de tekstomloop welke bijvoorbeeld in tekstregel stond van een relatieve naar een absolute positie. (je hebt zelfs de keuze het ankertje op slot te gooien dat het object niet meer van zijn positie af geraakt)

Om precies te weten, waar bij jouw dat ankertje aanhangt is moeilijk te zeggen. Daarvoor moet ik het document zien.

Als het ankertje beweegt, dan neem ik aan dat jij de selectie aan het vergroten bent. (enteren enzo)

Dan zal het ankertje niet vergrendeld zijn, en meelopen met de enters of zo. (maar dit is redelijk gissen omdat ik de inhoud van en het gebruik van objecten in jouw docje niet ken)

Het is allemaal niet zo spannend, maar wel verekte handig als je echt wilt dat alles blijft staan zoals het staat.

I show ya...

een voorbeeld, vanavond, ben nu even gaar van de PC .
:p

Oh ja, nog dank voor je commentaar.

J:cool:

there you are..

Geplaatst door joost verdaasdo
This is you're wake-up call.....it's evening! :p

You're Welcom.... :thumb:

Het ankertje is te zien als je codes tonen klikt bij de voettekst en paginanummering selecteert.

Groetjes,
J:cool:

Bijlagen

Zoals ik al zij, jouw ankertje hangt aan een object.

In dit geval een Frame. Welke jij vakkundig naast de marges hebt geplaatst. :D

Als je op het paginanummer klikt wordt het omkaderd.
Zweef er met de cursor boven totdat dit een plusje wordt met vier pijlen en dubbelklik dan op het Frame.

Dialoogvenster Frame opent.
Kies Anker vergrendelen en Ok.

Nu zie je dat het anker een slotje heeft gekregen.
Vraag beantwoord?
Wilde je hier nog iets specifieks over weten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan