Paginanummering starten op juiste pagina bij invoegen snelonderdelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien02

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2016
Hallo,

Ik zit al een tijdje te zoeken hoe ik onderstaand probleem zou kunnen oplossen:

Ik heb een contracttemplate met mergevelden gemaakt waarvan de paginanummers worden weergegeven onderaan via x/y. Nu hoort er bij dit contract ook een begeleidende brief deze kan soms variëren van inhoud dus ik heb verschillende brieven klaargezet als bouwstenen via snelonderdelen in Word. Wanneer ik zo een brief invoeg moet deze brief niet opgenomen worden in de nummering. De nummering moet pas starten bij het contract. Ik krijg dit niet opgelost met sectie-einde omdat er aanvankelijk geen eerste pagina is maar achteraf wordt toegevoegd via de snelonderdelen. Ik geraak er niet uit. Weet iemand raad? Ook zou de Y in X/Y het aantal blz moeten weergeven zonder de begeleidende brief kan dat ook?

Groetjes

Het maakt toch niet uit dat de paginanummering afhankelijk is van secties? De nummers zijn pas interessant als het document af is en geprint gaat worden. Daarvoor lijkt het mij niet echt boeiend of de nummers wel of niet kloppen.
Het probleem van het totaal aantal pagina's is lastiger, maar als je maar twee secties hebt (één voor de begeleidende brief en één voor het contract) dan kun je de x/y wel baseren op het aantal pagina's in de tweede sectie en niet op het totaal aantal pagina's.

fout!bladwijzer niet gedinieerd

Hallo bedankt voor je antwoord. Ik heb nu sectie 2 (= het contract) van de juiste paginanummers voorzien. Dus Word telt nu enkel de pagina's van mijn contract en niet mijn begeleidende brief erbij en mijn extra bijlage. Ik deed dit aan de hand van een bladwijzer op de laatste pagina van mijn contract in te voegen en vervolgens invoegen - snelonderdelen -veld- pageRef
Dus het is wel gelukt en ik heb er een template van gemaakt. Nu merk ik dat bij een mailmerge met mijn xls file problemen geeft. Per "gepersonaliseerd" contract neemt WORD niet de juiste bladwijzer over. En krijg ik dus in al mijn afzonderlijke contracten deze boodschap "Pagina 8 van Fout! Bladwijzer niet gedefinieerd". Moet ik het dan op een andere manier oplossen? Er moeten over de 400 contracten gemaakt worden dus ik wil alles zo geautomatiseerd mogelijk.

Groetjes en bedankt

Doe er eens wat voorbeeldjes bij, dat kijkt makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan