paginanummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mechel

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2008
Berichten
107
Als ik in een scriptie op pagina 5 wil starten met paginanummer 1. Hoe doe ik dat dan? Ik heb microsoft word 2000.
 
Dat doe je door in pagina 4 te gaan staan.
Dan via menu invoegen > eindemarkeringen > sectie einde > volgende pagina.
Vervolgens in pagina 5 gaan staan (sectie 2) en dan invoegen > pagina nummer > knop opmaak en beginnen bij 1 aangeven.

Dit is de letterlijke werkwijze voor W2003, de benamingen wijken misschien wat af, dat weet ik niet meer precies.

mvg leo
 
Dat doe je door in pagina 4 te gaan staan.
Dan via menu invoegen > eindemarkeringen > sectie einde > volgende pagina.
Vervolgens in pagina 5 gaan staan (sectie 2) en dan invoegen > pagina nummer > knop opmaak en beginnen bij 1 aangeven.

Dit is de letterlijke werkwijze voor W2003, de benamingen wijken misschien wat af, dat weet ik niet meer precies.

mvg leo

Op deze manier lukt het mij niet. Ik heb W2000. Maar bedankt voor de reactie.
 
Laatst bewerkt:
Waar gaat het mis dan, want de oplossing die Leofact aangeeft is wel degelijk de juiste.
 
Waar gaat het mis dan, want de oplossing die Leofact aangeeft is wel degelijk de juiste.

Ik ben in sectie 3 gaan staan en met pagina nummer 3 gestart. Vanaf die pagina ging het goed. Maar later bleek dat sectie 1 en 2 ook automatisch genummerd waren. En dat was niet de bedoeling.
 
Dit is op te lossen door per sectie aan te geven of de instellingen van de vorige sectie overgenomen moeten worden of niet. Open per sectie de kop- en voettekst, je krijgt dan een extra menubalkje te zien. Je ziet een icoontje met 2 documentjes erop en een gestippelde pijl eronder. De omschijving die erbij hoort is iets van 'link naar de vorige' (ik heb een eng-versie). Zet deze uit voor iedere verschillende sectie en stel nu opnieuw je pag.nrs in.
 
Dit is op te lossen door per sectie aan te geven of de instellingen van de vorige sectie overgenomen moeten worden of niet. Open per sectie de kop- en voettekst, je krijgt dan een extra menubalkje te zien. Je ziet een icoontje met 2 documentjes erop en een gestippelde pijl eronder. De omschijving die erbij hoort is iets van 'link naar de vorige' (ik heb een eng-versie). Zet deze uit voor iedere verschillende sectie en stel nu opnieuw je pag.nrs in.

Gelukt, heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan