paginanummers binnen en buiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Is het in Word 2007 net als in Word 2003 mogelijk in een katern de paginanummers op alle pagina's aan de buitenkant te plaatsen. Dus pag 1 rechts onderaan, pagina 2 links onderaan, pag. 3 weer rechts onderaan enz. Ik kan het niet vinden!

Laatst bewerkt:
In koptekst voettekst kiezen voor Even en oneven verschillend.
Dan op blad 1 paginanummer invoegen en links laten uitlijnen, en op blad 2 rechts.
Dan gaat de rest van de paginanummers daarna vanzelf.

Maar hoe weet je dan zeker dat de paginanummers echt alleen maar binnen of buiten komen te staan? Er hoeft maar een pagina bij te komen of af te gaan in je document en de paginanummers staan net anders dan je zou willen.

Om te beginnen: dit topic is al een jaartje of wat dicht. Bovendien is het niet netjes om een andere vraag te stellen in een draadje van iemand anders. Dus als je een vraag hebt: stel 'm gewoon zelf! Bovendien is het antwoord vrij logisch: als je pagina's toevoegt, passen de documenten zich uiteraard aan.... Een oneven pagina wordt vanzelf een even pagina, en omgekeerd. Dat heeft niks met de pagina-nummering te maken.

paginanummer uitlijnen binnen/buiten

Mijn excuses als dit niet netjes was, ik héb ook zelf een vraag gepost hierover maar toen kwam ik hier en ik reageerde spontaan, ik wist niet dat dat niet hoorde.

Mijn vraag is nog steeds niet beantwoord: even en oneven zal best lukken, maar hoe weet ik zeker of de paginanummers in de buitenste hoekjes komen of in de binnenste hoekjes?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Word 2007: Paginanummer uitlijnen binnenste hoeken /buitenste hoeken

Heb ik me toch zelf mijn vraag beantwoord:):

Eerst kies je in het tabblad Ontwerpen onder het tabblad Hulpmiddelen voor kopteksten en voetteksten voor Even en oneven verschillend.
Vervolgens: als je de buitenste hoeken verkiest voor je paginanummer, dan dient de uitlijning op oneven pagina's rechts en op even pagina's links te zijn
Verkies je de binnenste hoeken, dan dient de uitlijning op oneven pagina's links en op even pagina's rechts te zijn.
Hierbij ga ik uit van dubbelzijdig printen.

Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan