paginanummers half afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
hallo,

wanneer ik paginanummers (gecentreerd onderaan) doe, print hij alleen de bovenste helft van deze getallen uit. Ik heb als printer de HP 690C.

wat is hieraan te doen :( ?

alvast bedankt!

Dit probleem had ik ook met een HP 697C. Het valt buiten de marge. Heb het toen ook niet op kunnen lossen.

er is wel een oplossing, ik meen dat het mij ooit wel eens gelukt is. Probleem is echt, dat ik geen idee heb hoe ik dat doen gedaan heb...

in word bestand> pagina instelling > tabblad indeling > voet tekst vergroten naar 2 cm.

elke keer dat je een nieuw bestand afdrukt moet je dat zo doen. althans dat doe ik.

mvg

db

Hai, :D

De printmarge is zeker en vast de boosdoener...

Wat ik echter raar vindt dat jij geen melding van Word krijgt dat het te printen gebied buiten de marges ligt???

Dat vraagt Word tenminste bijna altijd en dan weet je tenminste zeker dat het een marge verhaal is...

Dus krijg jij deze vraag...?

O ja bekijk het document eens via afdrukvoorbeeld dan kun je ook zien welk bereik de printer afdrukt..en welk gedeelte dus niet!

See Yah..:thumb:

die margemelding heb ik idd wel eens gekregen.

Op het tablad "indeling" zie ik echter nergens iets over de voet.?

is er geen manier om ervoor te zorgen dat het paginanummer 0,5 tot 1 cm hoger op de pagina wordt neergezet?

dubbelklik is op de pagina nr en verschuif dan de balk aan de linkerkant van je scherm is, misschien dat dat helpt

Geplaatst door davidoz2
is er geen manier om ervoor te zorgen dat het paginanummer 0,5 tot 1 cm hoger op de pagina wordt neergezet?
Dit is geheel afhankelijk van het type printer wat je gebruikt..

Laserjets kunnen meestal dichter op de rand printen..(of zelfs tegen de rand)

Deskjets hebben meestal een mechanisme wat het papier door de printer heen trekt..(en de breedte van dat mechanisme is dan meteen ook de zogenaamde niet printbare ruimte (marge))

Word leest uit jou printer driver die marge uit en waarschuwt jou dus middels de reeds vernoemde melding dat jou printer dit dus eigenlijk niet kan...

De tip van Pretender is lekker simpel en kan jou probleem oplossen.
attachment.php

Houd je cursor daar waar op de afbeelding de dubbele zwarte pijl staat en klik en sleep de marge een stukje naar boven..

Sluit nu de voettekst weergave en controleer via afdrukweergave of het pagina nu goed weergegeven wordt. (Dus kan de printer het nu printen)

Succes!

Bijlagen

• bovenmarge voettekst.jpg
    bovenmarge voettekst.jpg
    9,4 KB · Weergaven: 1.266
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan