• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina's afzonderlijk opslaan met nummer in pagina als pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

elise2310

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2015
Graag zou ik een macro willen maken die elke pagina in een werkblad afzonderlijk opslaat met een nummer dat in de pagina is vermeld als pdf.

Wie o wie kan mij hierbij helpen?

Hoi,
Welkom op dit forum:)
Uw vraag is vrij onduidelijk, kan je een vbtje posten? (met wat je wil bereiken)

Greetz

Hey

Ik zal het uitleggen in mijn werkblad heb ik meerdere facturen staan. Ieder factuur staat op een pagina in een werkblad. Ik wil de facturen dan los van elkaar opslaan met het bijbehorende factuurnummer als pdf.

Dat kan met iets als dit:
Code:
Sub EDM()
    Dim i As Integer

For i = 1 To ThisWorkbook.Sheets.Count
        Sheets(i).ExportAsFixedFormat _
            Type:=xlTypePDF, _
            Filename:=Environ("userprofile") & "\Desktop\" & Sheets(i).Name & ".pdf", _
            Quality:=xlQualityStandard, _
            IncludeDocProperties:=True, _
            IgnorePrintAreas:=False, _
            OpenAfterPublish:=False
    Next i
End Sub

Is wel een leuke methode om een bureaublad vol te plempen.:d

Iets andere methode waarbij de naam van de .pdf uit A1 van het betreffende blad gehaald wordt.

Code:
Sub VenA()
pad = Environ("userprofile") & "\Desktop\"
For Each sh In Sheets
    sh.ExportAsFixedFormat xlTypePDF, pad & sh.[A1] & ".pdf"
Next sh
End Sub

Het 'pad' kan je aanpassen naar de locatie waar je de bestanden wil hebben. bv "D:\Facturen\"

Het is uiteraard maar een voorbeeld. Het pad kan zoals je al zei naar wens worden aangepast.
En je wil niet weten wat voor een bureaubladen ik soms tegen kom :P

Bijna geen pixel meer over om nog ergens het bureaublad te raken ;)

Hij wel iedere keer een ander nummer uit iedere bladzijde halen hoe kan je dat dan maken

Dat staat in het voorbeeld van VenA: sh.[A1]
sh staat voor de naam van het werkblad en daar wordt het nummer uit cel A1 gelezen.

Plaats eens een voorbeeldje. Jouw vraag impliceert dat je de facturen op verschillende tabjes hebt staan. Maar kan ook ook gelezen worden dat je alles in één tab hebt staan maar dan onder elkaar.

Ik heb alle facturen op een werkblad iedere pagina in het werkblad heeft een apart factuur nummer.

Hier mijn bestand en dan wil ik de facturen van januari met het nummer wat in de pagina staat (iedere pagina een andere) opslaan als losse bestandjes op pdf

Dat is heel wat anders als wat er in Post #1 beschreven staat.
Naar mijn gevoel zou het veel eenvoudiger zijn om met een blad te werken en alle gegevens invoeren net voor je het als PDF opslaat.

Dit is niet wat ik wil. Ik wil iedere maand kunnen aangeven die moet wel een factuur en die niet / Daarom het bestand. Het moet toch kunnen. Je kan het afzonderlijk doen, waarom dan niet in een macro dat die het automatisch doet.

Hallo Elise,

Zorg ervoor dat er overal een factuurnummer staat ipv. #N/B.
Even het bestandenpad aanpassen in de code.

Test het maar eens.
Code:
Sub hsv()
Dim i As Long, a As String, b As String
For i = 1 To Blad5.HPageBreaks.Count
 a = IIf(i = 1, Range("A1").Address, b)
  Blad5.Range(a, Blad5.HPageBreaks.Item(i).Location.Address).Resize(, 7).ExportAsFixedFormat 0, "c:\users\hsv\documents\map1\" & Range(a).Offset(16, 2).Value
 b = Blad5.HPageBreaks.Item(i).Location.Address
Next i
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan