Pagina's doorverwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
247
Beste mensen,

Stel ik heb deze websites:
www.eenwebsite.nl en
www.eenwebsite.be

Nu wil ik dat als je op die Belgische komt, dat je dan meteen wordt doorgestuurd naar de Nederlandse. Nu kan ik dat natuurlijk in die index.htm zetten, maar ik vroeg me af of het ook anders kan.
Ik wil namelijk dat alles wat je intypt in het adres van die belgische site, meteen doorverwijst naar de Nederlandse site, dus zo:

Stel je typt in
eenwebsite.be/forum ===verwijstmeteendoornaar===> eenwebsite.nl/forum
pizza.eenwebsite.be =====> pizza.eenwebsite.nl
pizza.eenwebsite.be/bestellen.php?id=2 ====> pizza.eenwebsite.nl/bestellen.php?id=2
onzinpagina.eenwebsite.be/bestaatniet ===> onzinpagina.eenwebsite.nl/bestaatniet ===> eenwebsite.nl/404.htm

Is dit mogelijk? In elke url moet .be dus automatisch vervangen worden door .nl, no matter wat er wordt ingetypt.
 
Misschien een domme vraag maar waarom maak je niet 1 website(NL) en dat zodra je op de BE site komt dat je gelijk door wordt gelinkt naar de NL site?


Dit zet je dan tussen je <head></head>
<meta http-equiv="refresh" content="2;url=URL_VAN_JE_NL_SITE">


zie: Klik
 
Nou omdat je dat voor elke pagina apart moet instellen.
Je kan het ook alleen in de index.htm instellen maar als men dan iets anders intypt dan verwijst ie niet door naar de nl site.

Ik wil gewoon dat hij .be vervangt door .nl, bij elke url die je intypt.
 
dat zou je kunnen doen met .htaccess maar ik denk dat je daar niet vrolijk van wordt. Dan moet je dus voor ELKE combinatie die mogelijk is qua link waar dus jouw domeinnaam.be in voorkomt gaan om zetten.
Dus:
www.domein.be -> www.domein.nl
www.domein.be/1 -> www.domein.nl/1
www.domein.be/2 -> www.domein.nl/2
www.domein.be/3 -> www.domein.nl/3
www.domein.be/ga_zo_maar_door_tot_de_nummers_ophouden -> www.domein.nl/ga_zo_maar_door_tot_de_nummers_ophouden

dus ook dit:
pizza.eenwebsite.be/bestellen.php?id=2 -> pizza.eenwebsite.nl/bestellen.php?id=2
pizza.eenwebsite.be/bestellen.php?id=3 -> pizza.eenwebsite.nl/bestellen.php?id=3

Je snapt hoop ik wel dat er miljarden(in het kwadraad keer het kwadraad :rolleyes: ) mogelijkheden zijn. Dus dan ben je nog wel aan paar 100000 jaar bezig.... :cool:
 
Hmm...zou kunnen. Maar ik verwacht niet dat mijn website zoveel geld gaat opleveren dat ik mensen een middel kan laten maken dat mij onsterfelijk maakt, dus tegen die tijd ben ik zeer waarschijnlijk al dood. :p

Maar oke als ik het dus goed begrijp, is het niet mogelijk om er ergens voor de zorgen dat meteen alle .be's naar .nl's worden gestuurd. Alles moet per sé handmatig per pagina worden ingesteld? :(

Dat is balen.
 
Dit kan wel degelijk met behulp van mod_rewrite en een .htaccess.

Het enige wat je nodig hebt is een goeie reguliere expressie (en helaas heb ik daar geen verstand van :() die de .be zoekt en vervangt door .nl

Er is hier vast wel iemand die je daarmee verder zou kunnen helpen...
 
Mijn .htaccess is ook echt belachelijk slecht, maar mischien iets in deze richting:
Code:
RewiteRule ^example.org/([*]+)$ example.com/$1
Hoewel ik betwijfel of dit daadwerkelijk een correcte line is, gaat het even om het idee.
 
bijna. Maar dan ben je nog lang bezig om alles om te zetten.
HTML:
RewriteRule ^www.domein.BE www.domein.nl
RewriteRule ^www.domein.BE/(.*)/(.*)/(.*)/ www.domein.nl/nummertje1=$1&nummertje2=$2&nummertje3=$3
RewriteRule ^www.domein.BE/(.*)/(.*)/ www.domein.nl/nummertje1=$1&nummertje2=$2
RewriteRule ^www.domein.BE/(.*)/ www.domein.nl/nummertje1=$1

Meer uitleg over .htaccess: ! Klikkerde klik !
 
Oke iedereen heel erg bedankt voor de reacties etc.

Maar wat geef je precies aan met (.*)?
En wat doet dat nummertje enzo?

En is het op deze manier niet mogelijk om te zeggen
RewriteRule ^www.domein.be/* www.domein.nl/*

ofzoiets waarmee je met het sterretje dan zou aangeven dat het niet uitmaakt wat daar staat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan