Pagina's en mail laden niet altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Als ik een pagina open in IE gaat dit vaak goed, maar ongeveer 1 op de 10 pagina's wordt niet geladen. Ik krijg dan de melding dat de pagina niet gevonden kan worden. Als ik op 'vernieuwen' klik doet hij het ineens wel! Ook Outlook Express heeft een soortgelijk probleem, hier krijg ik soms de melding dat er geen verbinding met de host gemaakt kan worden. Een ander probleem dat volgens mij dezelfde oorzaak heeft is de verbinding met Azureus. Dit programma sluit tijdens het downloaden van bestanden na enkele minuten vanzelf af zonder enige melding.

In eerste instantie dacht ik dat er iets fout zat in windows, ik heb inmiddels dan ook een verse XP installatie achter de rug maar het probleem doet zich nog steeds voor! Ik heb Firefox geprobeerd maar hier gebeurd hetzelfde. Firewall aan/uit, maakt ook geen verschil. Ik heb topics hierover proberen te vinden maar een oplossing ben ik nergens tegen gekomen. Het lijkt op een probleem met de verbinden maar ook deze opnieuw instellen of het modem resetten heeft geen enkel effect. Is het mogelijk dat de PC sneller wil laden dan de verbinding toelaat ofzo? Want daar lijkt het wel een beetje op. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want in begin redelijk wanhopig te worden... :(

Mijn Specs:
CPU: AMD Athlon 64 Processor 3500+ ~2.2GHz
Motherboard: Asus M2NPV-MX
Graphics card: NVIDIA GeForce 7600 GS
Sound Card: SoundMAX HD Audio O
RAM: 510MB RAM
Hard Drive: 250GB Samsung SP2504C
Operating System: Windows XP Professional SP2

Dit lijkt mij inderdaad een probleem met je internetverbinding.
Gebruik je toevallig een draadloos netwerk?

Nee ik heb geen draadloze verbinding en er zit ook geen router tussen.

Je melding is niet echt superhelder. Als je je netwerkverbinding zwaar belast (bijvoorbeeld met programma's als Azureus, DC++, Kazaa, webserver draaien etc.) kan het daaraan liggen.

Probeer in ieder geval de TCP-connectiepatch op: www.lvllord.de

Lees wel eerst goed de instructies door: Je zult op een gegeven moment een waarschuwing krijgen van Windows XP, waar je op Annuleren moet drukken om het goed te laten werken.

Suggestie: Zet m.b.v. de C (van Change) optie tijdens de installatie van de patch de waarde op 200 ipv. de standaard 50.

Succes, we horen wel of het je wat geholpen heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan