pagina's filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

mijn dochter van 8 jaar zit op school en hebben daar een computer met internet in de klas.
de laatste tijd zitten de kinderen in de klas stiekem naar sex pagina's te kijken.
verschillende ouders hebben hier over geklaagt en de school zegt dat ze hier niks aan kunnen doen.
nou staat me bij dat je bepaalde woorden kan filteren.
als er bijvoorbeeld sex in voorkomt dat dan de pagina geblokt wordt.
weten jullie hoe dat moet zodat ik de school kan aantonen dat het wel kan.

als ze dan de vieze woorden in een filterlijst gezet kan worden wordt het misschien moeilijker om op zulke sites te komen.
me dochter kwam met zulke verhalen thuis waar de honden geen brood van hebben gegeten.
en als dat op een simpele manier verkomen kan worden hoor ik dat graag van jullie
 
Dit is redelijk makkelijk te regelen via Menu "Extra" in Internet Explorer.

Ga in het menu Extra naar de Internet opties. Daar in een van die tabbladen kan je dit alles instellen.

Verder kan een netwerk beheerder op die school nog veel meer en beter filteren.

En als je het mij vraagt ligt de eerste verantwoording bij de leerkrachten. Die moeten toezicht houden en zich er niet met een jantje van leiden van af maken met opmerkingen als "Kunnnen we niets aan doen". Die school heeft ook vast wel een ouderraad waar je deze misstanden aan kwijt kan ;)

Succes en groeten,
Olav
 
ik vind ook dat de leerkracht hier verantwoordelijk voor is.
maar zij zegt dat het een maatschappelijk probleem is en daarmee is voor haar de kous af:confused:
 
Geplaatst door goldvinger
maar zij zegt dat het een maatschappelijk probleem is... :confused:
Dat zijn leerkrachten zelf ook :D :p

Maar ik zie deze lakse houding van leerkrachten ook bij de kinderen van mijn vriendin.
Het enige wat dan helpt is volharden in je standpunt en naar de ouderraad gaan. Die zullen daar zeker wel wat mee doen.

Olav
 
we gaan zeker dit met de ouderraad over hebben.
weet jij ook filterprogramma's zijn die bepaalde wworde eruit filtert zodat je alsnog niet naar die sites kan gaan.
als ik zo'n programma heb dan kan ik hiermee de school mee om de oren slaan.
want zij zeggen dat ze hier niks aan kunnen doen.
en als ik zo'n programma kan aanbieden heb ik ze mooi de mond gesnoerd
 
Beste goldvinger,

begrijp je probleem,,,,

Je kunt op verschillende manieren toegang tot websites blokkeren. Er zijn speciale programma's en er is een controlefunctie binnen Windows aanwezig die u kunt inschakelen via internetopties:
Internet opties

Open de Internet Explorer
Klik op 'Extra'
Klik op 'Internet opties'
Klik op het tabblad 'Inhoud'
Klik hier bij 'Internetrestricties' op de knop 'Inschakelen'
Er opent zich nu een nieuwe set tabbladen
Klik op het tabblad 'Restricties'
Op dit tabblad vindt je vier categoriën: geweld, naakt, sex, taal. Je kunt het beveiligingsniveau van elke categorie instellen door eerst de categorie te selecteren en vervolgens met een schuifknop het niveau in te stellen
Klik op het tabblad 'Goedgekeurde websites'
Hier kunt u eventueel aangeven welke websites die door het filter gestopt worden toch mogen worden bekeken
Klik op het tabblad 'Algemeen'
Klik hier op de knop 'Wachtwoord instellen', kies een wachtwoord en klik op 'Ok'
Let op!
Indien je dit wachtwoord kwijt raakt dient uw Internet Explorer gedeïnstalleerd en vervolgens geherinstalleerd te worden.
De werking van dit filter is afhankelijk van de opgave die de webmaster doet over de inhoud van zijn website. Indien deze het karaktervan de inhoud niet of niet volledig weergeeft in de "head" informatie van de pagina, wordt een pagina ook niet als sexsite herkent. Je kunt hier geen websites opgeven die je wel wilt blokkeren. Derhalve kun je eventuele 'gaten' in dit filter niet 'dichten'.

Programma's

Er zijn ook verschillende programma's te verkrijgen die je op uw pc moet installeren. Deze programma's zijn soms kostenloos (freeware) en soms moet je hiervoor betalen. Een overzicht van de meest gebruikte programma's vindt je hier. >>>>

http://www.tucows.com/

of eventueel deze topic, >>>>

http://www.tucows.com/downloads/Windows/Security/Internet/

wens je veel succes,,,,
 
Geplaatst door goldvinger
we gaan zeker dit met de ouderraad over hebben.
weet jij ook filterprogramma's zijn die bepaalde wworde eruit filtert zodat je alsnog niet naar die sites kan gaan.
als ik zo'n programma heb dan kan ik hiermee de school mee om de oren slaan.
want zij zeggen dat ze hier niks aan kunnen doen.
en als ik zo'n programma kan aanbieden heb ik ze mooi de mond gesnoerd

Hier staan er een paar:

http://www.dedigitalerevolutie.tv/toontext.asp?id=5025

De genoemde optie's werken helaas niet.(IE/Extra etc)
 
Geplaatst door SickWithIt
Beste goldvinger,

begrijp je probleem,,,,

Je kunt op verschillende manieren toegang tot websites blokkeren. Er zijn speciale programma's en er is een controlefunctie binnen Windows aanwezig die u kunt inschakelen via internetopties:
Internet opties

Open de Internet Explorer
Klik op 'Extra'
Klik op 'Internet opties'
Klik op het tabblad 'Inhoud'
Klik hier bij 'Internetrestricties' op de knop 'Inschakelen'
Er opent zich nu een nieuwe set tabbladen
Klik op het tabblad 'Restricties'
Op dit tabblad vindt je vier categoriën: geweld, naakt, sex, taal. Je kunt het beveiligingsniveau van elke categorie instellen door eerst de categorie te selecteren en vervolgens met een schuifknop het niveau in te stellen
Klik op het tabblad 'Goedgekeurde websites'
Hier kunt u eventueel aangeven welke websites die door het filter gestopt worden toch mogen worden bekeken
Klik op het tabblad 'Algemeen'
Klik hier op de knop 'Wachtwoord instellen', kies een wachtwoord en klik op 'Ok'
Let op!
Indien je dit wachtwoord kwijt raakt dient uw Internet Explorer gedeïnstalleerd en vervolgens geherinstalleerd te worden.
De werking van dit filter is afhankelijk van de opgave die de webmaster doet over de inhoud van zijn website. Indien deze het karaktervan de inhoud niet of niet volledig weergeeft in de "head" informatie van de pagina, wordt een pagina ook niet als sexsite herkent. Je kunt hier geen websites opgeven die je wel wilt blokkeren. Derhalve kun je eventuele 'gaten' in dit filter niet 'dichten'.

Programma's

Er zijn ook verschillende programma's te verkrijgen die je op uw pc moet installeren. Deze programma's zijn soms kostenloos (freeware) en soms moet je hiervoor betalen. Een overzicht van de meest gebruikte programma's vindt je hier. >>>>

http://www.tucows.com/

of eventueel deze topic, >>>>

http://www.tucows.com/downloads/Windows/Security/Internet/

wens je veel succes,,,,



bedankt voor de info.
ga er gelijk mee aan de slag
 
Beste goldvinger,

graag gedaan,:thumb: :)

en voor upsidaisy ook een hele goeie link, zal het onthouden,,,, :thumb:

;)
 
Hallo goldvinger,

Het probleem wat de scholen er van maken is het volgende.
Je installeerd een filter op de Pc, maar de leerkracht wil ook wel eens wat,dus..... .
Ik heb zelf de volgende situatie meegemaakt.
Een directeur van een basis school kon maar niet begrijpen hoe er toch steeds zoveel spy-ware en andere rommel op de Pc's kon komen terwijl er echt niet door de kinderen kon worden ingelogd op smerige/ en warez site's.
Bij nader inzien en door het in de geschiedenis te controleren, bleek dat de genoemde sites niet door leerlingen maar door de leraren werden bezocht.
Een leraar weet dat je b.v Weblocker via Ctrl>Alt> Delete kan uitschakelen en dan zijn gang kan gaan.
Er waren zelfs Pc's waarop det hele programma was gedeinstalleerd.
Dus maak je geen illusies het gebeurt .
Vrgr, B.Kat
 
tuurlijk willen de leraren ook wat:D
en dat wil ik ze niet onthouden ook hoor

ik weet ook dat je er als ouder goed op moet letten.
die jongens in de klas toveren tenslotte niet voor niks bepaalde pagina's uit hun mouw.
die experimenteren waarschijnlijk thuis ook wel.

wij ouders schrokken alleen van de verhalen van onze kinderen.
verhalen van papa die meneer deed zo zijn piemel in die mevrouw zijn mond e.d.
niet normaal toch.

oke, en dan kan het nog altijd gebeuren maar waar wij nogmeer van schrokken was dat de juffrouw haar schouders ophaalde en zij dat de school er niks aan kan doen en dat het een maatschappelijk probleem is:confused:

ik weet nu dankzij jullie dat er diverse programma's zijn om het de kinderen moeilijk te maken.
en ik weet wel dar kinderen tegenwoordig creatief zijn met computers maar ik vind dat de school de verplichting draagt om dit te verkomen op school.

en anders moet de regel maar komen dat als de juf even weg is dat de computer uit moet.
want de juf was nu even weg en hadden de jongens lekker vrij spel

maar goed, dinsdag hebben we met een groepje ouders een gesprek met de directeur en dan zien we wel weer verder.

tevens iedereen bedankt voor de suggesties:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan