pagina's laden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie34

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
hallo allemaal..
ik draai onder win 98 se en expl 6.0 en het probleem is dat met name die pagina's niet willen laden...
ook kan ik niet naar hotmail via messenger
wat kan het probleem zijn? ik heb de Antivirus al uit gehad en ZA pro ook al uit, IE herstellen al gedaan, cache al geleegd
kan het Java zijn?:(

please help

Rob

alles had ik al gedaan.. geen bijzonderheden (adaware en Hijack)
startpagina bijv krijg ik alleen de gele pagina met de rode balk, maar geen snelkoppelingen...
Bij hotmail via messenger krijg ik alleen een hoop letters..

Als je een firewall draait staat deze misschien te hoog ingesteld. Kijk in ZA eens bij privacy, of add's zoiets iig.

Geplaatst door gezina
Als je een firewall draait staat deze misschien te hoog ingesteld. Kijk in ZA eens bij privacy, of add's zoiets iig.

Met ZA Pro uitgeschakeld heeft hij het probleem ook, lees ik in zijn eerste bericht. ;)

Het rare is nou dat als je de firewall uitzet je geen effect bemerkt, als je wat gaat schuiven met de instellingen wel...raar maar waar, heb dat uit eigen ondervinding, hij kan het proberen, kwaad kan het niet. :)

Geplaatst door gezina
Het rare is nou dat als je de firewall uitzet je geen effect bemerkt, als je wat gaat schuiven met de instellingen wel...

:8-0: Echt waar? Hoe kan dat dan?

Had ooit ZA (zonder Pro) op de pc, als ik iets wilde checken veranderde ik een instelling, als ik ZA ff uitzette werkte dat niet. Een firewall grijpt diep in het register, zo maar ff uitzetten wordt kennelijk niet gepikt, wel een verandering van instelling. Ton Kleinkramer heeft daar ooit iets over gezegd maar dat bericht is inmiddels uit het Helpmij-archief, helaas. Met een kleine variatie kan je dat ook vergelijken met 2 AV's op een pc, eentje uitzetten is niet voldoende, dat blijft hangen in het register, verwijderen van die ene naar keuze is de beste optie.

Geplaatst door gezina
Had ooit ZA (zonder Pro) op de pc, als ik iets wilde checken veranderde ik een instelling, als ik ZA ff uitzette werkte dat niet. Een firewall grijpt diep in het register, zo maar ff uitzetten wordt kennelijk niet gepikt, wel een verandering van instelling. Ton Kleinkramer heeft daar ooit iets over gezegd maar dat bericht is inmiddels uit het Helpmij-archief, helaas. Met een kleine variatie kan je dat ook vergelijken met 2 AV's op een pc, eentje uitzetten is niet voldoende, dat blijft hangen in het register, verwijderen van die ene naar keuze is de beste optie.

Je hebt natuurlijk weer gelijk Geeske, dat heb ik inmiddels zelf ondervonden: ik ging naar een site met een banner die ik niet te zien kreeg (ad-blocking in ZA Pro stond op medium); toen schakelde ik ZA Pro uit en bezocht de site opnieuw, maar kreeg de banner wéér niet te zien; toen heb ik ZA Pro weer ingeschakeld, de instelling bij ad-blocking veranderd van medium in low, en - je raadt het al - de banner was nu wél te zien. ZA Pro uitschakelen had geen effect, de instelling in ZA Pro veranderen wél. Weer wat geleerd.:thumb:

Ja Buffy, soms is eigen ondervinding de beste (en soms harde) leerschool, toch jammer dat het Helpmij-archief is opgeschoond, er stonden heel veel goede tips tussen die het nalezen zeer de moeite waard zijn, misschien als er een nieuwe server komt...:confused: Afijn, we vernemen nog wel hoe het intussen Robbie34 vergaat...:)

niet zo goed..
al jullie adviezen ten spijt, het wordt niets:(
ZA pro helemaal door genomen cookies aan/ uit, met internet optie bezig geweest
ik kan ook niet via de taakbalk naar hotmail en ik krijg naar mijn gevoel toch te vaak te lezen http fout 403(niet gemachtigd voor deze pagina). zonder enige aanleiding...

Rob

Ik weet het verder ook niet, kon alleen jouw foutmelding achterhalen: 403 Forbidden: (401 Unauthorized : )
De rechten van de pagina die wordt geopend zijn niet goed ingesteld.
De rechten van een bestand zijn te veranderen met de optie Set attributes. Een code van 644 is gebruikelijk voor standaard HTML-bestanden.
Alleen de beheerder van de pagina kan dit probleem oplossen
http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/cards/179.shtml#01

En deze: 403 Forbidden (Verboden) De server heeft het verzoek begrepen, maar wijgert het verzoek uit te voeren. Er is geen optie in dit geval. Het verzoek mag niet worden herhaald

Indien u geregistreerd bent als gebruiker van onze website kunt u dit probleem meestal oplossen door een "s" toe te voegen aan de URL: https ://oem.microsoft.com/
http://www.microsoft.com/oem/dutch/errormsg.mspx

had ik ook al gevonden.., maar onthoud ie dit of kan ik dit instellen, ik denk het niet
ik ga het proberen
Het probleem doet zich voor op de compu van mijn buurtjes..
Wat ook niet lukt, misschien heeft het er wel me te maken, is dat ik op mijn helpmij account niet kan inloggen op haar computer bij deze site
ik ben redelijk op de hoogte met computers, maar nu wordt ik er wel een beetje moe van.....

ik hoor het wel

Rob

Dan zullen de buurtjes zich eerst moeten registreren, gaat op basis van een ip-nummer. Als ik bij m'n dochter op de pc zit kan ik ook niet met mijn account op Helpmij, heb dus ook haar geregistreerd. Althans dat is mijn ervaring, als het anders is hoor ik het wel, de rest van je probleem weet ik niet....:confused:

Geplaatst door Robbie34
problemen lijken opgelost, ook met startpagina.nl, het bleek toch iets met het cache te matek te hebben..
Je hebt rechtsboven 2 dingen staan die je kan aanvinken, breedband of isdn/modem en daarin zat het probleem (denk ik)
hier vond ik ook wat http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/nisintl.nsf/ddocid/20021104145215928

makkelijk om te weten

tnx allemaal:thumb:

Komisch, in 1e instantie had ik die link ook gepost, gauw weggehaald toen ik zag dat je ZA ipv een Norton-firewall draait, gelukkig is je probleem opgelost. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan