• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pagina's printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gorinchem

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2017
Goedemiddag,

In het bijgevoegde bestand wordt het aantal te printen pagina's bepaald door wat er bij tabblad ritten is ingevoerd.
Dit is elke dag een ander aantal.

Graag zou ik hier een macro voor willen hebben die dit automatisch doet voor mij. Ik heb al iets gevonden waarbij gekeken wordt of cel A1 een waarde bevat, maar dan wordt alsnog het hele workbook uitgeprint. In mijn wijsheid dacht ik voor elke pagina naar een bepaalde cel te kijken maar dat werkt natuurlijk niet:(

Ik hoop dat er een oplossing is.
Alvast bedankt.

Gr: Rik ( Gorinchem )

Bijlagen

Wat moet wanneer en hoeveel printen?

Goedemiddag Cobbe,

Wanneer = als het tabblad ritten gevuld is.
Wat = op het tabblad lijsten die lijsten die gevuld zijn door de info op het tabblad ritten
Hoeveel = één pagina per lijst.
Staan er op het tabblad ritten 5 ritten ingevuld, moeten er van het tabblad lijsten 5 pagina's geprint worden.

Ik hoop dat mijn redelijk warrige verhaal duidelijk is.

Gr Rik

Hallo Cobbe,

Klopt het dat nu eerst het voorbeeldvenster geopend wordt.?
Dan klik ik op printen, komt er eerst een lege pagina, en daarna maar één van de drie lijsten.

Het zou helemaal fantastisch zijn als alle benodigde lijsten in één keer geprint zouden worden.

Gr; Rik

Pas dan de code aan, dan worden voor elke lijn een lijst afgedrukt.
ps: ik gebruik printpreview om te testen en geen onnodig papier te verkwisten.

Code:
Sub cobbe()
With Sheets("Lijsten")
 For Each c In Sheets("ritten").Range("B2:B" & Sheets("ritten").Range("B" & Sheets("ritten").Rows.Count).End(xlUp).Row)
   .Range("A2") = c
   .Range("E28") = c.Offset(, 2)
   .Range("F28") = c.Offset(, 3)
   .Range("A29") = c.Offset(, 1)
   .Range("A1:I33").[B][COLOR="#FF0000"]PrintOut[/COLOR][/B]
 Next
End With
End Sub

Hartelijk dank voor de hulp Cobbe,

Werkt perfect.
Ik zal de vraag op opgelost zetten.

Gr Rik