Pagina's tussenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Een gebruiker heeft een Word-document dat bestaat uit 1037 pagina's. Nu wil zij na elke pagina een andere pagina tussenvoegen waar commentaar over de vorige pagina in gezet kan worden. Zeg maar een soort opmerkingenformulier. Haar vraag is nu hoe en of dat makkelijk kan. Handmatig 1037 pagina's tussenvoegen is best wel een klus en aangezien dit werk regelmatig terugkomt zou een oplossing welkom zijn.

je kan de pagina-eindes zoeken met ^m en vervangen door ^m^m.

steven

Goed idee, maar dan moet het om z.g. "hard page breaks" (d.i. = zelf ingegeven page breaks) gaan. Een page break die spontaan ontstaat omdat de pagina 'overloopt' zal nooit de code ^m krijgen.

(En dan heb ik het nog niet over een Word doc van >1000pp dat volgens mij vroeg of laat tot een crash zal leiden)

vooreerst lijkt het me niet verstandig om zo'n groot Worddocument te maken. als je achter iedere pagina een blanco pagina wil, moet je toch werken met harde pagina-eindes. die zijn wel redelijk vlug gezet: zet het scrollen op 1 pagina, ga naar pagina 2 en zet een hard pagina-einde, klik op de dubbele pijl van de scrolbar en druk F4. dan kan je contoleren of er ergens twee dubbel pagina's staan, deze vervangen door 1 harde pagina en dan alle harde pagina-eindes vervangen door 2 pagina-eindes.

Alvast bedankt voor de reacties. Ik begin alvast met te zeggen dat IK totaal geen verstand heb van Word (harde pagina eindes etc.). Ik typ er brieven in en that's it! Een collega van mij loopt tegen dit probleem aan en vroeg aan mij advies (tja...) Het document dat zij heeft is een bestaand document met klantengegevens, zij heeft dat zelf dus niet aangemaakt. De pagina die steeds tussengevoegd dient te worden is ook een bestaand document. Hierop kunnen, naar aanleiding van de pagina daarvoor, commentaar, aanvullingen en correcties worden gezet. Het geheel hoeft niet uitgeprint te worden, het is de bedoeling dat men op de pc het grote document kan inzien en steeds op de volgende pagina in het document zelf iets kan invullen. Kan het niet, dan is het jammer, maar heel misschien heeft iemand zoiets al eens aan de hand gehad.

als je een bestaand document moet invoegen, moet dit toch manueel gebeuren. als je nu dit document laat voorafgaan en eindigen met een hard pagina-einde, zitten je pagina's goed.
ik zou er alleszins meerdere documenten van maken: vermits het over klantengegevens gaat, kan je het misschien alfabetisch opsplitsen en vind je toch de gegevens vlug terug.

als de gegevens uit een database komen, vb. access, dan moet je gewoon het standaarddocument waar je de data naar toestuurt, aanpassen.

steven

Allemaal bedankt voor het meedenken, ik speel de antwoorden door aan mijn collega. Kan ze zelf bekijken wat ze er van kan gebruiken.

Dag Erbicom,

1. Sla het bijgevoegde document op.
2. Open het bewuste document.
3. Voeg aan dit document een laatste lege pagina toe.
4. Dit document Opslaan als "Document Oud.doc"
5. Selecteer alle tekst (CTRL-A) en druk op Delete.
6. Sla dit lege document op als "Document Nieuw.doc"

Je hebt nu nog het originele document, een zelfde document met in de naam Oud en een leeg document met in de naam Nieuw. Het is van belang dat het nieuwe document qua opmaak en zo precies als het oude document is.

7. Open nu "Document Oud.doc"
8. Open het bijgeleverde document wat je bij punt 1 hebt opgeslagen,
9. Als dit document is geopend zie je een dialoogvenster met een knop (Start). Klik daarop
10. Als alles goed gaat wordt document oud per pagina verplaatst naar document nieuw met tussen elke pagina een lege pagina.

Gegroet,

Axel.

Bijlagen

Axel Hagg, erg bedankt voor je reactie! Na al je moeite durf ik bijna niet te zeggen dat het geen lege pagina moet zijn na elke pagina :( De pagina die tussengevoegd moet worden is ook al een bestaand document met een soort regels waarachter je commentaar kunt zetten. Er staan al een 10-tal regels in die gebruikt moeten voor het commentaar/opmerkingen. Tja, ik heb het ook niet bedacht...
Nu is er met jouw kennis misschien toch nog hoop op een oplossing??

Dag Erbicom,

Zo zie je maar weer: een goede analyse van het probleem is de halve oplossing.
Maar ik denk wel dat het kan. Doe eerst wat ik heb voorgesteld en dan kan het tweede document later worden ingevoerd op de even pagina's.
Overigens: corresponderen die twee documenten met elkaar? Dat wil zeggen is de eerste pagina van het oorspronkelijke document de tweede in de nieuwe configuratie en de tweede pagina van het oude document de vierde in de nieuwe en de derde (oud) de zesde (nieuw) enzovoort? Anders moet de oplossing daaraan worden aangepast.
Dus probeer eerst maar eens mijn eerste oplossing uit. Als dat gelukt is zien we wel verder.

Gegroet,

Axel.

Nou, ik ga het uitprinten en aan mijn collega overhandigen! De resultaten laat ik weten. nogmaals bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan