pagina's verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meike

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2005
Hallo,

Is het mogenlijk om de site die je gemaakt heb (of de losse pagina's) te verzenden via email naar iemand die ook Frontpage heeft, zodat die persoon de pagina's ook kan opslaan en bewerken?
Als ik de pagina's verzend krijgt zij nu op de plaats waar foto's staan alleen maar kruisjes te zien. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Is het uberhaupt mogenlijk om zo samen een site te beheren?

Alvast bedankt,

Groetjes Meike

de 'site' die je stuurd is alleen een klein tekstbestandje die naar de afbeeldingen verwijst.
Je moet de afbeeldingen ook meesturen! En zorgen dat ze dus op de goede manier gelinkt zijn.

Plaatjes zul je los moeten meesturen.

Anders in een zip gooien.

Maar samen aan werken?
Frontpage heeft eigen files, welke niet bij een andere html editor voorkomen.
Deze worden ook gebruikt als leidraad door frontpage voor de opbouw en thema's.
Dus gewoon uittesten lijkt mij.

Werk veilig en zet alles in een nieuwe map, anders hussel je je huidige site door elkaar.

:cool:

de 'site' die je stuurd is alleen een klein tekstbestandje die naar de afbeeldingen verwijst.
Je moet de afbeeldingen ook meesturen! En zorgen dat ze dus op de goede manier gelinkt zijn.

Oke en hoe doe ik dat dan?:rolleyes: Gewoon als attachment de foto's sturen zodat zij ze ook opslaat op haar pc? En hoe kan ik ze dan "op een goede manier" linken?

@Peter, ja dat waren we ook van plan. We zien wel of het gaat lukken.:rolleyes:

Peter zie nu pas wat jij zegt over de afbeeldingen.

Hmmm het staat weer allemaal even op een laag pitje, kan via mijn werk heel goedkoop aan dreamweaver kopen dus wellicht moet ik daar straks iedereen gaan lastig vallen met mijn vragen....:cool:

Toch bedankt allemaal.

Als je een site maakt eerst een opzet maken/tekenen.

Je site bestaat uit
html files (met een plekje voor logo / menu /content)
plaatjes
layout (vormgeving)
images voor de layout

Mijn sites maak ik altijd voor wat de inhoud betreft met notetab www.notetab.com
Kun je ongebreideld tikken, knippen plakken verschuiven verwijderen etc.
Tot je tevreden bent over de content.

Nu kun je je hoeveelheid pagina's indelen.

Het maken van de layout, gewoon in tabellen of divs, maar met bv photoshop is dit belangrijk:
eerst goed uittesten met veel tekst erin, en in IE en FF bekijken.

Als je opzet.html klaar is, deze steeds opnieuw inladen, tekst erin save as goede_pagina_naam.htm

Werk met mappen:
images map waar plaatjes van de layout als loge bgimage en lijnen inzitten
plaatjes map waar getoonde plaatjes inkomen.
css als je de style makkelijker via één file wenst te bewerken.

Het maakt dus niet uit met welke editor of je werkt, als je maar logisch werkt.
Werk je met meerdere personen aan een site, dan zou je de volle http:// voor de plaatjes kunnen gebruiken. Wel plaatjes eerst uploaden in eigen map.
Zet wel een lege index.htm in deze map, zodat niet iedereen de plaatjes direct kan zien.
Wens je ze zelf online te zien, maak dan een htm file waar ze inzitten in tabelvorm.
Kun je ze online zien, adres kopieren en in je pagina zetten.

:cool:

Peter bedankt!:thumb:

Het laatste gedeelte snap ik alleen niet helemaal.:confused: dan zou je de volle http:// voor de plaatjes kunnen gebruiken. Wel plaatjes eerst uploaden in eigen map.
Zet wel een lege index.htm in deze map, zodat niet iedereen de plaatjes direct kan zien.
Wens je ze zelf online te zien, maak dan een htm file waar ze inzitten in tabelvorm.
Kun je ze online zien, adres kopieren en in je pagina zetten.

Hoe bedoel je de volle http:// ervoor zetten?:o
En dan uploaden in eigen map. Je bedoelt eerst plaatje invoegen op je site, opslaan bv in map images, pagina versturen naar de andere persoon, de plaatjes apart meesturen als attachment in mail die door de andere persoon ook opgeslagen worden in zo'n zelfde soort map...zoiets?
Zou dan de ander de pagina kunnen openen en de plaatjes ook zien? Net zoals bv bij een Powerpoint presentatie, dat je ook beide aan de presentatie kunt werken?

Oh sorry hoor, ben echt nog een leek op dit gebied...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan