• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

paginavolgorde bij excel to pdf conversie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterGluck

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2014
Goedmiddag,

Ik ben bezig een excel script te maken met behulp van het script van Ron de Bruin om een excel sheet om te zetten in een pdf file. zie deze post
Dit lukt allemaal nog, er zijn twee printarea's , dus ook twee pagina's in pdf echter moet pagina 1 pagina 2 worden en andersom.

Dus ik wil graag de volgorde waarin de printarea's worden gebruikt beinvloeden, is dit mogelijk en zo ja hoe dan?

Hierbij het stukje code waarin het gebeurd:

Code:
'Print bereik definieren

ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = "$P$1:$AD$55,$A$1:$O$55"

Dim mydocspath As String

'Print opdracht geven
'ActiveSheet.PrintOut
'uitvoeren naar PDF
mydocspath = "\\server1\RedirectedFolders\user\Desktop" & "\" & ActiveSheet.[V12].Value & "-" & ActiveSheet.[I5].Value & "-" & ActiveSheet.Name
'MsgBox mydocspath
Call RDB_Create_PDF(ActiveSheet, mydocspath, True, True)

Ik heb al op het forum gezocht maar kan alleen iets vinden met betrekking tot het fysiek afdrukken naar een printer om de pagina's dan met een loop om te draaien. Ook de optie [PageSetup.Order] heeft geen effect.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten Pieter

Pieter,

Het is maar een idee,

Als je de range die je eerst wil hebben naar een leeg blad kopieer en dan de andere range daar onder plaatst.

Van de nieuwe pagina de PDF laten maken.

Dat zou inderdaad ook nog kunnen denk ExcelAmateur,

echter heb ik het zojuist op deze manier opgelost:

Code:
Dim mydocspath As String
Dim username As String
username = CreateObject("Wscript.Network").username
mydocspath = "\\server1\RedirectedFolders\" & username & "\Desktop" & "\" & ActiveSheet.[V12].Value & "-" & ActiveSheet.[I5].Value & "-" & ActiveSheet.Name
Call RDB_Create_PDF(Range("$P$1:$AD$55,$A$1:$O$55"), mydocspath, True, True)

Door de ranges in de goede volgorde te stoppen in de functie van Ron de Bruin is het gelukt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan