Paginavolgorde veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mono
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mono

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2004
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een document bestaande uit vijf pagina's en had graag die pagina's in een andere volgorde gehad.
Het lukt me maar niet, ook niet in Acrobat als ik het daar naar omzet. Die mogelijkheid is toch voorzien hoop ik?
Of moet ik echt het document opnieuw maken? Voor de goede orde: het gaat hem echt om het in de juiste volgorde op het scherm te hebben, enkel de afdrukvolgorde is niet voldoende.

Kun je niet de pagina's een voor een knippen en plakken in een nieuw document, of op de juiste plaats in het huidige document.

Is het geen optie om even ernaast een nieuw document te openen. pagina's die verplaatst moeten worden daarin plakken en dan ze plaatsen op de pagina waar die moer?!
Suc6es:thumb:

Heb ik al overwogen (het knippen en plakken) maar lukt niet. Heeft wel alles te maken met het feit dat het pagina's zijn waar met gewone tekst, tekstvakken en objecten is gewerkt. Vandaar het probleem. Dus gewoon selecteren en knippen (of kopiëren) en plakken lukt ni.

Probeer dit eens: verplaatsen.

Selecteer de tekst die je wilt verplaatsen. (wordt dan zwart). Klik dan op het zwarte en de muis vasthouden. Dan kun je naar boven gaan met de muis (wel blijven vasthouden) en dan zie je als het goed is een verticaal streepje mee lopen als je scrollt. Je gaat tot de plek waar je de tekst wilt hebben en je laat dan de muis los. Tada, klaar en dit kan ook met objecten geloof ik:)

Hai, :D

Als je objecten hebt gebruik welke om kader uitlijning hebben kun je deze het best even groeperen.

Gebruik de selectietool (cursor) van de tekenwerkbalk om ze allen te selecteren en kies Tekenen/Groeperen.

Als je nu de bladzijde met selecteerd met slepen dan zou alles mee moeten gaan.

Voor selecteren:
Zet de cursor vooraan de pagina, houd SHIFT ingedrukt en klik onderaan de pagina tot waar je wilt selecteren.

Succes! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan