• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Paginavullende afbeelding in Excel (koptekst)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbroeren

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2005
Hallo,

Graag zou ik een mooie factuur willen maken zonder briefpapier te moeten laten drukken. Mijn wens is dit ook in Excel te doen gezien de complexiteit. Nu het probleen:

Als ik een afbeelding (A4, schermvullend) in de koptekst van Excel zet, komt er rondom een behoorlijke witte rand. In Word lukt dit wel goed. Watermerk-achtige oplossingen werken niet (add-ins ook al geprobeerd) en ook in een cel zetten is geen optie omdat de afbeelding niet naar de achtergrond kan.

Wie weet raad?

mbroeren,
Als je dan toch het briefpapier wilt printen (erg kostbaar) waarom print je dan een stapeltje en legt die in de papierbak. Dan wordt je verlost van heel wat Excel problemen die gepaard gaan met watermerk-achtige oplossingen.
Groeten, Ton

vervolg

@anton44: dank voor deze suggestie, als het niet mocht lukken ga ik deze optie adviseren (het is niet voor mezelf en het omslagpunt om briefpapier te drukken is bekend daar). Het blijft een heel gehannes altijd met Excel en mooie opmaak...

@harry: bedankt voor de helpfile, deze had ik reeds geraadpleegd. Het lukt namelijk wel een afbeelding (een watermerk te simuleren) maar wat niet lukt is deze paginavullend te krijgen - zónder dikke witte rand dus (ook niet als ik de marges op 0 zet etc). Ik zie dat je een docx document meezond en daarmee wil ik graag gelijk een nuancering aanbrengen in mijn vraag. In Excel 2007 lukt het namelijk wél (maar die heeft degene voor wie ik het maak niet). Het vermoeden wat ik heb is dat het komt omdat je in 2007 o.a. twee vinkjes extra hebt als je de eigenschappen van de afbeelding wil instellen in de koptekst, namelijk: 'schalen met document' en 'uitlijnen op paginamarges'.

Iemand nog een idee? Alvast erg bedankt voor de reacties.

Laatst bewerkt:
Kleine toevoeging op de vraag. Ik wil de facturen digitaal gaan verzenden in de huisstijl. Daarvoor is nodig dat de afbeelding paginavullend geplaatst wordt. Heeft iemand een idee hoe ik de witte randen weg krijg (oplossing ligt niet bij de marges).

Bedankt vast!

Digitaal versturen van een factuur als muteerbaar Excel-bestand lijkt met niet echt verstandig.
Gr. Ton

de vraag is....

alles is muteerbaar, waar je ook facturen in maakt. In Excel kun je heel mooi een declaratie bijhouden en met 1 druk op de knop een blad aanmaken dat als factuur dient. Zodra je dit blad als PDF print (met CutePDF bijvoorbeeld), naar de klant stuurt (mailt) en in je administratie verwerkt, lijkt me facturen draaien uit welk pakket dan ook geen enkel probleem.

Wie weet hoe je een achtergrond paginavullend krijgt?

Als je het dan toch naar pdf wegschrijft ... met Adobe Acrobat kun je een watermerk, bladvullend krijgen. Met CutePDF ook ???
Succes, Ton

Beste mbroeren,

Ik zit met exact hetzelfde probleem, gebruik alleen doPDF. Dit zal niet veel uitmaken, aangezien het probleem al in de opmaak van het printdocument zit en niet in de aanmaak van de PDF.
Heb ook internet afgespeurd en verschillende add-ins geprobeerd, maar niets.....

Is het jou inmiddels gelukt om het probleem op te lossen?

Alvast bedabkt voor je reactie,

Peggy

Mijn oplossing is het niet te zoeken in de opmaak van het Excel document maar in het toevoegen van een watermerk in de PDF convertor. Dit werkt en voldoet aan "bladvullend"
Succes, Ton

Beste Anton44,

Bedankt voor je snelle reactie!

In de PDF convertors ben ik een stuk minder thuis. Heb jij misschien suggesties hoe ik een watermerk kan toevoegen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Peggy

Ik ken de mogelijkheden van het scala van PDF-convertors niet. Ik gebruik Adobe Acrobat. Daarin is de mogelijkheid een watermerk toe te voegen aan een pdf-document.

Beste Anton,

Thx voor de info. Maar ik was al bang dat je een meer ontwikkeld pakket zo gebruiken. De software die ik gedownload heb (doPDF) is gratis en Adobe Acrobat loopt tegen de 500 EUR volgens mij....

Ik ga in ieder geval even de testversie downloaden en kijken of ik het gewenste resultaat kan bereiken. Dan is het aan de mensen, voor wie ik dit doe, zelf om te beslissen of ze de benodigde software willen aanschaffen.

Ik heb in ieder geval de mogelijkheid om het in excell te doen, laten varen.

Thx en met vriendelijke groet,

Peggy

Afhankelijk van het aantal te versturen documenten zou je eens kunnen kijken of de weg via Word je een oplossing brengt.
Word sjabloon met bladvullend watermerk en vervolgens het Excel-document inporteren of inplakken en als laatste, converteren naar pdf.
Misschien een beetje omslachtig, maar geen adobe acrobat nodig.
Succes, Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan