Paint heb ik niet meer na een her-instalatie..

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Hallo, ik heb mijn computer pas geleden opnieuw geïnstalleerd, maar nu heb ik mspaint niet meer. Ik heb hem wel nodig dus eigenlijk wil ik hem wel terug. heeft iemand een idee??

Alvast bedankt!:thumb:

Waarom heb je je vraag in Overige software gezet? Mspaint is een standaard meegeleverd Windows programma, en dus had je vraag onder Besturingssystemen -> [jouw besturingssysteem] moeten staan.

Bovendien vermeld je (niet handig) welk besturingssysteem je hebt geïnstalleerd staan nu.
Als het XP is: Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl -> klik op "Windows onderdelen toevoegen of verwijderen" -> klik op "Bureau-accessoires en hulpprogramma's" en klik dan op de knop Details -> klik op Bureau-accessoires en dan op de knop Details -> vink Paint aan en druk op Ok.
Het wordt dan nageïnstalleerd.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
paint staat er niet tussen!

alleen:
Achtergronden voor bureaublad 0,3 mb
Documenten 0,1 mb
Muisaanwijzers 0,4 mb
plakboek 0,1 mb
speciale tekens 0,9 mb

meer niet...

Help :confused:

@Terrarabo
OS??

Laatst bewerkt:
OS = Operating Systeem oftewel welk besturings syteem heb je? XP? Vista? W7?

We weten nu nog niet welke versie van Windows het betreft.

Ik vermoed dat niet een normale versie van Windows is geïnstalleerd maar een gehackte versie of bewerkt-met-nLite versie waar onderdelen (zoals Paint) vooraf al uit de installatie-software zijn verwijderd.

Heb ik hier gelijk aan? Indien ja, dan is paint helemaal niet beschikbaar in de door jou gebruikte installatie-software en dus niet (na) te installeren.

Tijs.

Ik leg het wel uit:

Ik heb Windows XP Home Professional.

Ik heb mijn computer opnieuw geïnstalleerd omdat de computer zo verrekte sloom was. De man die het heeft gedaan ken ik wel maar van hem moet ik de DELL cd zoeken die ik ergens had liggen., niet dus, ik kwam achteraf er achter dat DELL geen installatie cd mee levert maar dat je de cd zelf moet branden ofzo :confused:

Maar die man heeft al werk,, uhm, hoe zou ik het zeggen... Hij werkt op scholen en houd daar de computer bij ofzo.. Dus hij heeft deze computer opnieuw geïnstalleerd met een cd die hij ergens vandaan heeft. dus legaal of illegaal; geen idee!

* Sorry voor de spelling fouten!

Dat werkt goed, zo'n 'computermannetje' :( *fail*

Tsja, in het bestand C:\windows\inf\accessor.inf staan die bureau-accessoires.
Doe even het volgende: Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Maak een kopie van de bestanden accessor.inf en accessor.PNF in een andere map.
Pak uit de bijlage de bovengenoemde 2 bestanden uit naar die inf map
Doe weer de route van mijn eerste posting, en kijk of je Paint nu succesvol kunt aanklikken én installeren.

Werkt het niet (kan bijv. zijn dat de verschillende MSPAINT.* bestanden niet gevonden kunnen worden), dan de gemaakte kopie van accessor.inf en accessor.PNF weer terugzetten in die inf map.

PS: Je kunt bovenstaande instructie ook proberen met een XP cd die je van iemand leent in de CD-rom speler (natuurlijk de installatie van XP vanaf die CD-rom afbreken als die automatisch gestart zou worden).
Als er dan om bestanden gevraagd wordt (bijv. MSPAINT.EXE (danwel de gecomprimeerde versie MSPAINT.EX_) of MSPAINT.CHM (danwel de gecomprimeerde versie MSPAINT.CH_) of MSPAINT.HLP (danwel de gecomprimeerde versie MSPAINT.HL_) dan kun je naar de i386 map bladeren op de XP cd-rom die je in je CD-rom speler hebt. Wellicht kan/lukt het dan wel.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

Dat staat toch duidelijk in de instructie: Je moet accessor.inf en accessor.pnf kopiëren naar een andere map.
Dan die van de bijlage in die map uitpakken.
Dan weer via appwiz.cpl kijken of je Paint kunt toevoegen.

Mocht je accessor.inf en accessor.pnf niet kunnen 'zien' in die map, dan in het geopende Verkenner-venster even naar Extra -> Mapopties -> tabblad Weergave -> uitvinken: "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" en dan op Ok drukken.

Succes,

Tijs.

Ik heb 2 postings geleden een .zip bestand als bijlage bij mijn posting gedaan. Daar zitten 'volledige' versies van accessor.inf en accessor.PNF in.
Die 2 bestanden moet je uit dat .zip uitpakken en dan kopiëren in de inf map, en dan weer via appwiz.cpl kijken of paint dan wél wordt genoemd bij de Bureau-accessoires etc.

Succes,

Tijs.

Ik heb 2 postings geleden een .zip bestand als bijlage bij mijn posting gedaan. Daar zitten 'volledige' versies van accessor.inf en accessor.PNF in.
Die 2 bestanden moet je uit dat .zip uitpakken en dan kopiëren in de inf map, en dan weer via appwiz.cpl kijken of paint dan wél wordt genoemd bij de Bureau-accessoires etc.

Succes,

Tijs.

ow zo,, die 2 bestanden heb/had ik wel.

hijdoet nog niet

Laatst bewerkt:
Graag de instructies uitvoeren en terugmelden wat daaruit gekomen is.

Tijs.

Wordt Paint niet vermeld in appwiz.cpl onder Bureau-accessoires? Of wel vermeld maar niet kunnen aanvinken (bijv.)?

Algemene opmerking: Er gaan zo veel teveel postings over en weer. Graag rekening houden met het feit dat we hier op het forum niet kunnen zien/ruiken wat er wel en niet op je scherm verschijnt.

Tijs.

hartelijk bedankt voor je hulp maar ik heb het plotseling ergens anders gevonden! ik heb het al.. maar bedankt voor je moeite.

>> Sorry!!

Zou prettig zijn als je nog even aangeeft welke instructie je hebt gevolgd om je probleem op te lossen.

Daarna graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"), (bijna) bovenaan deze webpagina.

Tijs.

Zou prettig zijn als je nog even aangeeft welke instructie je hebt gevolgd om je probleem op te lossen.

Daarna graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk (die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"), (bijna) bovenaan deze webpagina.

Tijs.

:shocked: okeee... ik heb geen enkele keuze van iets of iemand gebruikt kan op eens tegen in een document..

Citeer (knip-en-plak) dan gewoon het betrokken stuk uit dat document hier op het forum?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan