Paint niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Ik krijg error: "Onvoldoende geheugen of bronnen om de bewerking te voltooien. Sluit enkele programma's af en probeer het opnieuw."als ik Paint wil openen op mijn laptop met Vista.
Ook als ik net opnieuw heb gestart en er geen andere programma's geopend zijn.
(Ik gebruik geregeld CCleaner).

Graag hulp, want moet een screenprint maken en weet dat alleen via Paint te doen.
Jantien

Ik krijg error: "Onvoldoende geheugen of bronnen om de bewerking te voltooien. Sluit enkele programma's af en probeer het opnieuw."als ik Paint wil openen op mijn laptop met Vista.
Ook als ik net opnieuw heb gestart en er geen andere programma's geopend zijn.
(Ik gebruik geregeld CCleaner).

Graag hulp, want moet een screenprint maken en weet dat alleen via Paint te doen.
Jantien

jantien,
zat ik zojuist ook mee. Afbeelding iets te veel vergroot (>500x) en toen liep de boel vast.
Antwoordt vond ik op een Microsofh help pagina:

To resolve this issue, use the appropriate method:

* If you receive the above error message while opening a bitmap in Microsoft Paint, the only resolution at this time is to open the bitmap file in another program.
* If you receive the above error message while opening Microsoft Paint, perform the following steps to correct it:
1. Open an existing bitmap.
2. On the Image menu item, click Attributes.
3. Click Default and then click OK.
4. On the File menu, click Save As, and save the bitmap under a new name.
5. Exit and restart Paint.

maw: open paint; druk de "insufficient blabla" boodschap weg; open een willekeurig bitmap/ jpeg/whatever plaatje; Als plaatje is geopend, druk dan op tabje: [afbeelding] en dan op [kenmerken], druk vervolgens op [standaard]; plaatje opslaan onder een andere naam; exit paint en daarna is alles als vanouds. Werkte bij mij (Win XP) in ieder geval uitstekend.
Mi een stomme Microsoft bug...

:thumb: groetjes, Tony

Beste Tony,
Dank voor je uitvoerige antwoord. Je hebt gelijk: het werkt, en ook in Vista.
Ik was inderdaad bezig geweest met het vergroten van een bitmap.
Een hele opluchting, nogmaals dank.
jantien

Jantien,

Een zeer handig progje om printscreens te maken is Gadwin.
Kijk eens hier op het forum naar "Handige software" en zoek naar "Gadwin"
Volgens mij handiger dan paint om printscreens te maken.

Hallo Lomar,
Heb Gadwin gevonden en ben erg tevreden.
Dank voor deze tip!
jantien

Jantien,

Als de printscreens dienen om iets op een forum te zetten er aandacht aan besteden dat deze niet te "zwaar" mogen zijn en soms ook enkel in .jpg.

groeten

Helemaal mee eens. Maar alles wat ik verstuur comprimeer ik altijd met een heel handig programma AJCompressorCopy. Gaat veel vlugger dan met Paint en met meer mogelijkheden.
jantien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan