Paint verdwenen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jalo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Ik heb Windows ME en nu lijkt Paint verdwenen te zijn. Alleen als ik bij bestanden zoeken zoek dan zie ik dat in c:\program files\bureau accesoires het bestand mspaint.exe staat. Maar als ik hierop dubbelklik krijg ik de foutmelding: Mspaint heeft een fout veroorzaakt in MFC42.DLL. Mspaint wordt nu gesloten.
Ik heb via configuratiescherm gezocht naar Windows setup in Software, maar ook die kan ik niet vinden. Ik heb gekeken naar andere topics en de antwoorden ervan, maar kom hier ook niet uit. Wie o wie kan mij helpen??

Kijk eens in het Software gedeelte van Configuratiescherm, en dan het deel Windows programma's installeren en verwijderen.

Ga dan naar de sectie Bureauaccesoires, kies knop Details kijk daarin (eventueel weer via Details op subsecties) na waar Paint staat vermeld. Vink 'm uit, en druk Ok/Volgende. Laat Windows Paint nu verwijderen.

Doe daarna hetzelfde, maar zet nu Paint weer aan, druk weer Ok/Volgende etc.. Paint wordt dan hopelijk weer succesvol voor je geïnstalleerd.

Houd wel je Win ME cd in de buurt, die zul je wel nodig hebben in dit proces.

NB: Dit is allemaal uit mijn hoofd, maar m.b.v. de Details knop (eventueel meerdere keren) kom je hem geheid tegen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas het lukt niet. Ik krijg nu wel paint ook te zien als ik start/programma's/bureau-accecoires doe. Maar als ik hem aanklik dan krijg ik weer die foutmelding.
Een cd van Win Me heb ik helaas ook niet meer.

Heb (naast de eerder gegeven tips) nog 1 tip voor je om te proberen:

Start-knop indrukken, Uitvoeren kiezen, en dan in het invulveldje intypen:

regsvr32.exe MFC42.DLL

Dan op de knop Uitvoeren klikken.

Misschien lost dat je probleem op, indien niet, dan verwijs ik terug naar mijn eerdere suggestie m.b.t. het eerste deïnstalleren en dan weer installeren van Paint.

Tijs.

Dnties.......helaas ook dit werkt niet.
Peter Vazed...........ik kom niet verder dan dat HKEY gedoe, want waar kan ik dat vinden???
Voel me nu een echte dombo, sorry............zit al jaren op de pc, leer steeds meer maar weet nog niet alles :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan