PAL-50/PAL-60 op mijn panasonic th37pv7 plasmascherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Goedemorgen!

Helaas heb ik een groot probleem met het weergeven van Pro Evo 08 op mijn plasma scherm (panasonic th37pv7). Wanneer ik de xbox360 namelijk instel op PAL-60, dan wordt het beeld minder mooi/scherp. Helaas is het niet mogelijk om Pro Evo 08 op PAL-50 te spelen.

In principe zou mijn tv ingesteld kunnen worden op 50hz en 100hz, dit maakt echter voor de beeldkwaliteit niet uit.

Nu heeft mijn scherm geen aparte ingang voor de standaard stekkers/aansluitingen die worden meegeleverd met de xbox360. Wij hadden hier nog een scart koppelstuk liggen waarop je die rooie/witte/gele stekkers kan aansluiten en vervolgens in de scart aansluiting stopt.... kan dit het probleem zijn?

En een betere vraag: Is dit probleem verholpen als ik een hdmi-kabel of component-kabel koop?

Alvast bedankt!
Wilco

PS: PAL-50 geeft wel een goed beeld, alleen PAL60 is niet mooi

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

jij geeft zelf eigenlijk al het antwoord, ja het probleem zit hem in de aansluiting. Heb je een HDMI aansluiting op je Xbox en TV, wacht dan niet heel lang en koop een HDMI kabel, het verschil is echt enorm.

Op het moment dat je een component kabel koopt heb je alsnog een probleem met je aansluiting (dit geef je aan in je verhaal).

gr. Greg

Dat ben ik vergeten te melden, maar mijn tv heeft wel een ingang voor component (3x video tulp stekkertjes), maar geen ingang voor alleen zo'n gele video-tulpstekker. Of maakt dat weinig uit?

Wilco

De drie tulpstekkers komen overeen met scart.
Je hebt bij de meeste nieuwe flatscreens (plasma/LCD) ook een 6 component aansluiting (met extra groene, blauwe en rode) tulp aansluiting, dit is de 'hd' versie van de kabel.
Maar met HDMI ben je van je problemen af.

suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan