• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pallet registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

excel 2007.

Zit met een uitdaging:

Pallets met een barcode verlaten ons magazijn, gaan naar klant. Deze info wordt opgeslagen bij de klant met de datum erbij. Huur start vanaf dat moment.

Pallets worden retourgeladen, de nummers worden bij de klant genoteerd en als retour geboekt, huur stopt.

Nu kan het zijn dat een klant meerdere malen hetzelfde nummer krijgt, hierdoor is het niet mogelijk om verticaal te zoeken, om dat die uitgaat van de eerste waarde die er gevonden wordt.

Hoop dat mijn probleem duidelijk is.

zie bestand in bijlage.

Bijlagen

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb gedaan.
Ik heb in D* een formule geplaatst.
Hij doet het volgende:
Hij kijkt in F4 t/m F33 of de data groter is dan A7
Daarna kijkt hij of de data in F4 t/m F33 kleiner of gelijk is aan A7 + 53 dagen
Daarna kijkt hij of in G4 t/m G33 het nummer overeenkomt.
Daarna geeft hij de bij behorende datum uit F4 t/m F33 weer

Het als gedeelte zorgt er voor dat de cel leegt blijft als er in A* t/m C* niks is ingevuld.
Ik heb een voorwaardelijke opmaak toegevoegd

Bijlagen

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb gedaan.
Ik heb in D* een formule geplaatst.
Hij doet het volgende:
Hij kijkt in F4 t/m F33 of de data groter is dan A7
Daarna kijkt hij of de data in F4 t/m F33 kleiner of gelijk is aan A7 + 53 dagen
Daarna kijkt hij of in G4 t/m G33 het nummer overeenkomt.
Daarna geeft hij de bij behorende datum uit F4 t/m F33 weer

Het als gedeelte zorgt er voor dat de cel leegt blijft als er in A* t/m C* niks is ingevuld.
Ik heb een voorwaardelijke opmaak toegevoegd

Als ik het test met meerdere malen hetzelfde nummer wordt de datum van de reeds retourontvangen pallets aangepast, zie bijlage.
Kan de juiste datum gehandhaafd blijven?

Bijlagen

Heb een soort gelijke formule een keer ergens gevonden.
Daar ben ik op een gegeven moment mee gaan stoeien en dan wordt je er vanzelf handiger in.

Durf zo snel niet te zeggen of er een cursus o.i.d. is waarin dit wordt behandeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan