• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Palletadministratie maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

Zit met een probleem.

Probeer een palletadministratie op te zetten:

De pallets hebben allemaal een unieknummer, belangrijk om te weten is aan wie het is afgeleverd en wanneer. Er zijn meerdere afnemers.

De bedoeling is om te bewaken op de pallets ook weer terug komen.
Ik wil dus ook weten wanneer welke pallet is terugontvangen.

Verder is de actuele magazijnvoorraad van groot belang, deze moet dus continu worden bijgewerkt met afgeleverde pallets en retourontvangsten.

Het grootste probleem is dat als de pallet weer retour is ontvangen opnieuw wordt uitgegeven. Maar krijg het dan niet meer voor elkaar in mijn magazijnvoorraad omdat het zelfde nummer 2 keer is uitgegeven. en dan de voorraad telling niet klopt gaat dubbel.

Hoop dat iemand mij kan helpen....:confused:

Heb je geen voorbeeld met je werk tot nu toe? Indien ja, duid dan ook liefst aan waar het fout loopt en wat wel een correcte uitkomst zou zijn.

Je vraag klinkt overigens als een database probleem (lees: MS Access) en niet als een Excel probleem. Maar ik zal proberen je te helpen:

Drie tips:
  • Registreer een uitleenactie (met een unieke id) dan maakt het niet uit of je twee keer eenzelfde pallet uitleent. Want een uitleenactie kan maar 1x voorkomen...
  • Als je een count doet van alle 'datums aanwezige (en ook teruggebrachte pallets)' minus alle 'datums uitgegeven palets', dan moet je een goed beeld hebben van je voorraad.
  • Met een CountIf functie zou je per palet kunnen kijken of die palet net zo vaak is teruggebracht als uitgegeven (en dus weer aanwezig is) of 1x meer is uitgegeven (en dus weg is). Dit zou je per palet kunnen doen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan