• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Palletiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veerus

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Ik ben bezig om het voor mezelf makkelijk te maken om uit te rekenen hoeveel dozen van een bepaalde maat op een europallet passen. Dit valt niet mee aangezien de maten van de dozen verschillen en ook de aantallen kunnen afwijken. Wellicht dat iemand mij wat verder op weg kan helpen met deze puzzel...
Zie bijgevoegd bestand

Bijlagen

op dit forum staan een aantal soortgelijke vragen. misschien dat je daar iets vind.

steven

Niet echt nuttig

Natuurlijk heb ik eerst het forum onderzocht maar dit heeft mij niet echt verder geholpen. :confused:
Maar in ieder geval bedankt voor dit nuttige commentaar......:thumb:

Wat je vraagt is echt moeilijk, anders had ik het ook wel al even in mekaar gestoken.

Moeilijk

Ik begrijp dat dit een moeilijke kwestie is (teveel variabelen), ik ben eigenwijs en toch maar ff verder gegaan. We hebben een grote varia in dozen, maar deze hebben wel vaste maten.
Zie voorbeeld: Doos 1 en 4 kunnen bij elkaar op een pallet.

Ik ben nu al een heel eind voor mijn gevoel maar ik zit nu ff vast, heeft iemand een idee hoe ik de pallets kan optimaliseren zodat ze allemaal effectief worden gebruikt en niet voor de helft worden gestapeld.......:)

Bijlagen

Hallo Veerus,

Het zou mooi zijn als je een grafisch programma had, ik ben wel aan het meedenken om het op te lossen.
Vraag nog, mogen de dozen ook op z`n kant en alles door elkaar.

Gr Justes

Dozen

Hallo Justes, bedankt voor het meedenken. Nee de dozen mogen niet op hun kant, een grafisch iets zou mooi zijn maar is mischien iets voor later. Als ik nu kan vertellen dat er bijvoorbeeld 6 op één laag moeten dan is dat ook wel duidelijk denk ik!!

Wat jij voorsteld zou iets moois zijn om ditzelfde te gebruiken om een 20, 40 en 40HQ container in te kunnen delen.
Er bestaat wel zo'n soort programma maar ik vind het niet echt heel makkelijk werken.

Het lastigste deel komt nu, hoe kun je pallets combineren. Soms kan het dus niet omdat een bepaalde doos net iets afwijkt en je daardoor niet nog een doos erbij kan zetten als je begrijpt wat ik bedoel.
Zover als het nu is helpt het mij al, alleen zou het een hele mooie aanvulling zijn voor veel mensen denk ik!

Hallo Justes, bedankt voor het meedenken. Nee de dozen mogen niet op hun kant, een grafisch iets zou mooi zijn maar is mischien iets voor later. Als ik nu kan vertellen dat er bijvoorbeeld 6 op één laag moeten dan is dat ook wel duidelijk denk ik!!

Wat jij voorsteld zou iets moois zijn om ditzelfde te gebruiken om een 20, 40 en 40HQ container in te kunnen delen.
Er bestaat wel zo'n soort programma maar ik vind het niet echt heel makkelijk werken.

Het lastigste deel komt nu, hoe kun je pallets combineren. Soms kan het dus niet omdat een bepaalde doos net iets afwijkt en je daardoor niet nog een doos erbij kan zetten als je begrijpt wat ik bedoel.
Zover als het nu is helpt het mij al, alleen zou het een hele mooie aanvulling zijn voor veel mensen denk ik!
Hallo Veerus,

Welk programma bedoel je en waar kan ik dat vinden.

Gr Justes

Programma

Dat programma heet Cube-IQ ff googlen en je kan een trial downloaden! :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan