• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pallets tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulvandenbroek

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil een registratiesysteem bijhouden van kratten voor werk.
Deze kratten staan met 52 stuks op 1 pallet.

Nu heb ik een bestand gemaakt waarbij je per dag kunt invoeren het aantal verwerkte kratten.
Aan het einde van de kolom berekend het bestand het totaal aantal verwerkte kratten van alle dagen bij elkaar. Maar nu heb ik ook een 2e kolom daarnaast. En daarin moet het aantal pallets in komen te staan. Bij elke 52 kratten moet daarachter dus een pallet erbij komen te staan. Dus als er op dag 1 bijv. 104 kratten zijn verwerkt, moet er in de kolom ernaast automatisch "2" komen te staan. En als dan op dag 2 weer 52 kratten zijn verwerkt dan moet in de kolom ernaast 3 komen te staan.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen....

Als de gegevens starten op rij 1:

=AFRONDEN.BOVEN(SOM($A$1:$A1)/52;1)

Wigi

Hmm... heb een beetje geprobeerd, maar kom er nog niet uit :confused:

Waar moet ik dit neerzetten? Ik heb een screenshotje bijgevoegd, hopelijk verduidelijkt dat!

Een bestand is verhelderender dan een afbeelding

Paul,

In cel B3 de volgende formule (van Wigi) plakken :

Code:
=AFRONDEN.BOVEN(SOM($A$3:A3)/52;1)

Dan doortrekken naar beneden.

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan