• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Palletverdeling

Status
Niet open voor verdere reacties.
In de bijlage een sheet met een nullijn op tabblad 3 (deze heb ik geel gearceerd).
De reden dat ik deze regels met nullijnen toch bij tabblad 2 is omdat ik deze informatie letterlijk kopieer en plak uit een ander Excel bestand.

Indien mogelijk zou ik op tabblad 2 dan als laatste nog een extra kolom hebben tussen B en C. Hierin kopieer ik de specificatie van het product.
Dit zou gewoon een tekstveld moeten zijn, maar zou wel mee over moeten naar tabblad 3.
* stel je hebt als product koffie, dan kan de specificatie zijn "1 kg" of bijvoorbeeld "6x 1kg". Dit is weer belangrijke info bij de palletverdeling.
 

Bijlagen

  • Palletverdeling nieuw 4.xlsm
    36,6 KB · Weergaven: 32
je schrijft:
De reden dat ik deze regels met nullijnen toch bij tabblad 2 is omdat ik deze informatie letterlijk kopieer en plak uit een ander Excel bestand.
als ik tussen b en c een kolom toevoeg voor jouw formule van de specificatie, dan wordt je formule overschreven door jouw kopieer actie.
wil je die specificatie op blad2 en blad 3?
of doe je dit om de specificatie op blad 3 te krijgen?
om de palletverdeling te maken gebruik ik zowel de gegevens van blad 1 als blad 2
het is een klein moeite om de macro ook de specificatie en of de verpakking op blad 3 toe te voegen.
als je wil kan de macro die ook op blad 2 toevoegen.

er is eerder een kolom telling toegevoegd. wat moet daar in komen?
totaal aantal eenheden of totaal aantal pallets of ..... ?
 
Bedankt voor je reactie :)

Mijn kopieeractie (1) op tabblad 1 bevat de informatie voor de kolommen A t/m C (Productcode/Productnaam/Specificatie).
Kolom D en E (verpakking/belading) vul ik met een verticaal zoeken formule. Dit doe ik omdat deze informatie vaak niet juist in het Excelbestand staat vanwaar in de informatie kopieer.

Mijn kopieeractie (2) op tabblad 2 is letterlijk de informatie van de kolommen A t/m C van tabblad 1 (op dit moment A t/m B, omdat kolom C er nog niet is).
Mijn kopieeractie (3) betreffen de aantallen per depot. Dit is dus de informatie voor kolom E t/m X.

- De specificatie informatie komt dus uit het andere Excelbestand. Ik neem dit vervolgens over op tabblad 2 met kopieeractie (2).
- Deze informatie zou ter volledigheid dan automatisch moeten doorlopen naar tabblad 3 zodat diegene die de pallet stapelt weet om welke specificatie het gaat.
- Bij kopieeractie (1) komen nullijnen mee en dus gaan deze nullijnen ook mee bij kopieeractie (2). Deze wil ik dus graag elimineren met de macro zodat tabblad 3 duidelijk leesbaar wordt.
- Eventueel mogen de nullijnen op tabblad 2 na de macro ook gewoon weg. Deze kopieer ik alleen mee om kopieeractie (1) snel uit te voeren.
- Indien mogelijk mag de titelbalk bij tabblad 3 rij 1, met de palletnummers herhaald worden tussen de verschillende depots. Op die manier is het overzicht weer een stukjes overzichtelijker.

Daarna zijn mijn vragen denk ik echt op :)
 
Goedemorgen!

Is er nog iemand die tijd en zin heeft om naar mijn laatste vraagjes te kijken, zou super zijn :)
 
hallo, je schrijft in post #23:
Kolom D en E (verpakking/belading) vul ik met een verticaal zoeken formule. Dit doe ik omdat deze informatie vaak niet juist in het Excelbestand staat vanwaar in de informatie kopieer.
waar komen die gegevens dan vandaan?

ps goed dat je me even wakker hebt gemaakt, ik was je helemaal vergeten. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Geen enkel probleem :)

Ik gebruik daarvoor de kolom K t/m N.
K = Productcode
L = Productnaam
M = Specificatie
N = Belading

De kolom is een simpele verticaal zoeken formule: '=VERT.ZOEKEN(A2;$K$2:$N$8;4;0)

Deze info kan ik ook nergens anders vandaan halen en moet ik dus zelf bepalen.
De belading kan eventueel afwijken per keer.
 
kun je voor de zekerheid een voorbeeld sturen, met daar in alle gekopieerde gegevens en ook die kolommen K tm N
 
Mari, in je laatste voorbeeld komt product nr 4 ( cola light) 2 maal voor in de zelfde winkel.
moeten die samengevoegd worden of is dat onhandig voor de controle?
en kijk eens of dit al een klein beetje in de buurt komt van wat je wilt. of moet ik in de dag order ook de specificatie toe voegen.
 

Bijlagen

  • Palletverdeling nieuw 5.xlsm
    37,2 KB · Weergaven: 15
Dit komt zeker in de buurt :)

De dubbele artikelen hoeven niet samengevoegd te worden en komen in de praktijk ook niet voor; verkeerd voorbeeld dus eigenlijk ;)
De specificatie mag inderdaad op dezelfde wijze op tabblad 2 worden toegevoegd bij de productnaam als op tabblad 3_Palletverdeling (dit mag eventueel op beide tabbladen ook in een aparte kolom, is beide goed).

En dan als laatste zou het fijn zijn als de titelbalk bij tabblad 3 (volledige rij 1) met de palletnummers herhaald worden tussen de verschillende depots. Op die manier is het overzicht weer een stukjes overzichtelijker.

:):)

Bekijk bijlage Palletverdeling v6.xlsm
 
Mari, kijk eens wat er nog aan moet gebeuren:
 

Bijlagen

  • Palletverdeling v7.xlsm
    45,3 KB · Weergaven: 33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan