panasonic aan sluiten op panasonic home cinema

Status
Niet open voor verdere reacties.

godley

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2011
een goede morgen <
ik heb eigenlijk een probleem.
ik heb een Panasonic tx-p50c10e en een Panasonic home cinema sc-pt550
ik wil het geluid van de tv over brengen naar de home cinema set.
ik heb eigenlijk alles wel geprobeerd bederft scart kabel.
geen geluid op de tv ,het kan zijn dat ik het geluid uit moet zetten van de tv , maar dit is niet de optie , wegens het niet mooie geluid.
optie 1 is een optische kabel zeggen ze.
optie 2 is via plug in kabels.
wat is nu de beste optie voor het beste geluid?
en waar ik eigenlijk ook mee zit hoe zet ik het geluid over via afstand bediening.
ik heb eigenlijk nog een vraag maar die komt wel.

gr Godley

Laatst bewerkt door een moderator:
je hebt op deze tv alleen een koptelefoon uitgang dus je zou van "jack(tv-out) naar tulp(Home cinema-in)" kunnen doen om stereo geluid uit je home cinema system te kunnen krijgen..

het slimste is om alles op je home cinema set aan te sluiten en die via HDMI aan je tv aan te sluiten.

Verbindingsmogelijkheden Panasonic TX-P50C10E
HDMI-aansluiting Ja
Aantal HDMI-ingangen 2
Usb Nee
S-Video Interface Nee
YUV-aansluiting Ja
DVI-aansluiting Nee
Front-AV-aansluiting Ja
VGA / D-Sub Interface Ja
Aantal scartaansluitingen 2
Memory Stick Nee
Secure Digital Card Ja
Hoofdtelefoonuitgang Ja

het slimste is om alles op je home cinema set aan te sluiten en die via HDMI aan je tv aan te sluiten.

Laatst bewerkt:
rico klopt ik heb het nu via een hdmi kabel verbonden maar nu ! :D moet ik nog een optische kabel gebruiken en dan via de instellingen afstand bediening?
ja sorry ben hier echt een leek in :D

gr godley

ok ff een paar vragen om het wat duidelijker te maken:

welk "geluid" wil je allemaal te horen krijgen uit de HCS(home cinema set)?
ik neem aan je tv-signaal, watvoor tv-signaal heb je?
en is dit gewoon kabel of heb je een digitaal kastje voor tv-signaal bijvoorbeeld UPC ZIGGO of sateliet-tv ofzo?

upc ? en ja wil eigenlijk het beste, wie niet ? :D

ik heb de tv en de home cinema al verbonden met een hdmi kabel van tv naar home cinema
en van tv naar upc box ook hdmi
maar zit nu eigenlijk en hoe nu !

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Je weet dat een zin met een punt afgesloten wordt en niet steeds met een uitroepteken? Graag de uitroeptekens beperken. Kan door personen als irritant opgevat worden.

dan hoef je alleen aansluiting te maken van de upc box-out naar je HCS-in om geluid over je speakers te krijgen.
dit kan door middel van tulp stekkers(stereo) of door middel van een optische kabel(surround),het beste is optisch

bedankt ricovld hier bent ik erg blij mee, en dan zeker via instellingen afstand bediening nog iets aan geven en het geluid uit zetten van de tv .
of regelt hij dat zelf.
weet wel dat je iets moet veranderen via de afstand bediening .
en misschien een rare vraag maar die viera link hoe werkt dat .

gr godley

bedankt ricovld hier bent ik erg blij mee, en dan zeker via instellingen afstand bediening nog iets aan geven en het geluid uit zetten van de tv .
of regelt hij dat zelf.
weet wel dat je iets moet veranderen via de afstand bediening .
en misschien een rare vraag maar die viera link hoe werkt dat .

gr godley

gewoon je tv geluid uit of laag zetten en het geluid via je HCS regelen..
ik doe t zelf allemaal met een logitech harmony afstandsbediening dmv "activiteiten".

voorbeeld:wanneer ik op de activiteit "film kijken" druk op de logitech-AB schakelt de tv op HDMI,geluid gaat op "0" en mijn home cinema set gaat aan en mijn media player(xtreamer) gaat aan.

het voordeel van dit is dat ik nog maar een afstandbediening nodig hebt voor alle 5 mijn apparaten TV,UPCbox,HCS,Xtreamer,Xbox360

VIERA link: ik heb het er ook opzitten maar gebruik t niet omdat ik alleen een panasonic tv heb en geen andere panasonic apparaten....

Met VIERA Link hebt u een ongeëvenaarde controle over uitwisselbare Panasonic apparatuur. U hebt slechts één afstandsbediening nodig om al uw apparatuur te bedienen. VIERA Link gebruikt de besturingssignalen die via een HDMI kabel worden overgedragen. Druk op de VIERA Link toets op de afstandsbediening van de VIERA tv om uw Blu-ray speler, DVD/HDD recorder, Home Cinema systeem of foto-/video camera van Panasonic te bedienen.

oke bedankt rico ik ga morgen die tulp stekkers halen en even kijken of dit werkt < denk het wel .
als er iets is meld ik me weer bij je :D
ieder geval bedankt hier voor .

gr godley

rico een goede middag nou het euvel is nog niet verholpen wordt eigenlijk van hup naar haar gestuurd van upc en Panasonic ik heb hem nu wel aan gesloten op me nieuwe HD box van Philips met de optische kabel nu er in doet hij niks of is het een instelling van de HD box ! heb ook al gewerkt met tulp stekkers < dan maar uit 2 boxen komt er herrie en niet uit de rest !
ik snap er niks meer van monteur is er bij geweest en jah die zegt via optische kabel moet hij het gelijk doen < not dussss !
is er nu nog een optie ! of moet ik de hoop opgeven !

m.v.g Godley

nu dus wel maar ieder geval bedank hier voor voor de goede uit leg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan