Panasonic Plasma TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik heb een Panasonic 37 inch plasma TV.
Nu krijg ik sinds vanmorgen een rare streep in beeld.
Is dit het uitvallen van een pixel?
Gevalletje garantie?

2ro0t36.jpg

Die hele reeks is uitgevallen. Toevallig net te schuin gehouden of ondersteboven? Daar kunnen ze niet tegen.

Dit is gewoon nog garantie hoor. Meteen laten weten aan de winkel dattie kapot is.

Die hele reeks is uitgevallen. Toevallig net te schuin gehouden of ondersteboven?

Haha, die TV staat altijd op dezelfde plaats. Dat ding is te zwaar om te verzetten. :)

Ik ga morgen bellen. Toestel is 1,5 jaar oud, en bij mij weten heb ik 2 jaar.

Dat valt nog best mee als je zo´n bakbeest verkelijkt met een 80cm beeldbuis van 100KG. Zelf heb ik goede ervaringen met Panasonic garantie. Mochten ze moeilijk doen in de winkel, handel het dan af met Panasonic zelf.

Bij mij viel plots driekwart van het beeld uit. Stond nog geen 10 minuten aan. Winkel deed moeilijk omdat het 3 maandjes uit de garantie was, Panasonic kwam het toestel ophalen en bracht meteen een kosteloos splinternieuw exemplaar mee.

Ik ben benieuwd wat ze er aan kunnen doen. In mijn opzicht is het plasma scherm zelf gewoon defect.

Als er niets mis is met kabels, zenders en er overal eenzelfde streep wordt getoond, is het gewoon het plasma-paneel. Geen twijfel mogelijk.

Als er niets mis is met kabels, zenders en er overal eenzelfde streep wordt getoond, is het gewoon het plasma-paneel. Geen twijfel mogelijk.

En vervangen ze in dat geval het paneel, of plaatsen ze direct een nieuw toestel?

Het paneel is niet hetzelfde als een LCD. Een LCD zit aan een dun kabeltje waarmee alles wordt aangestuurd, plasma is te complex voor dit principe. Dat doe je niet 'zomaar even'.

Ik denk dat je gewoon een nieuw toestel uit de doos krijgt.

Vandaag contact opgenomen met Home-Care van Panasonic, en een half uur later werd ik al terug gebeld door de monteur.
Deze ging er gelijk van uit dat het een defect scherm betrof, en is kompleet nieuw besteld.
Het enigste wat ik van de huidige TV over ga houden is de behuizing.

AS woensdag komen ze repareren. Dus wat mij betreft is deze "vraag" opgelost.

Home Care van Panasonic.
Ik heb dus ook gelijk naar hun gebeld, en niet naar de winkel.

Monteur is geweest, en heeft het scherm vervangen.
De poot, en kast heb ik mogen houden. (incl. luidsprekers)

De oorzaak was een lekke gasbuis.

De rede dat ze niet een kompleet nieuw toestel plaatsen is de garantie.
Met een nieuw toestel heb je een nieuw serienummer, dus ook recht op de volledige 2 jr garantie.

In mijn ogen heeft er al langer iets niet goed gezeten, want het nieuw scherm is veel scherper, en diepere kleuren.
Al bij al dus een tevreden klant van Panasonic.

Fijn dat te horen. Dat zegt toch weer wat over Panasonic. Nou veel kijkplezier met je nieuwe scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan