Panasonic tv en digitale installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Heb deze ochtend een Panasonic TX-0P42X10E TV binnengekregen. De installateurs, was een service, konden mij niet verklaren (hmmm...) waarom de tv automatisch analoog installeerde. Heb een UPC Mediabox-DVR dus je zou verwachten dat ik digitaal zou kunnen kijken. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

bedankt!

Marc

Hoi,

Ik denk dat het vrij normaal is dat hij gewoon analoog installeert .
Je zal toch een hdmi kabel of in ieder geval een scart kabel tussen je tv en diditale kast moeten hebben.
En dan kan je via deze ingang digitale tv kijken.

Modag

Laatst bewerkt:
precies, die analoge uitgang is ervoor om verdere tv's in huis ook nog tv te kunnen laten kijken. deze krijgen dan geen digitaal beeld, maar gewoon analoog. Je moet hem via een scart of hdmi kabel verbinden met de tv

Bedankt voor jullie reacties.

Heb wel een HDMI aansluiting naar de PC toe die het niet doet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een Media Centerbox moet hebben, maar dat terzijde...

de HDMI plug lijkt een beetje opeen USB-plug is dit correct? Er zijn logischerwijs twee aansluitingen op de tv, maar ik zou niet weten waar de ander plug in zou moeten. In de Digibox van UPC zit geen aansluiting hiervoor en dan heb ik het over de eerder genoemde USB-achtige ingang.

De kabel van UPC loopt gewoon van de modem naar de UPC-box.

Marc

Hoi,

Ik heb even gekeken en inderdaad je hebt geen hdmi op je digitale kast maar wel een scart uitgang dus zal je die vanaf de digitale ontvanger naar je tv moeten aansluiten.

Modag

De kabel van UPC loopt gewoon van de modem naar de UPC-box.
Dit snap ik niet. Ik heb zelf ook de mediabox van UPC, maar deze gaat echt niet via de modem van UPC.

De TV kabel komt uit de muur, vanaf daar zit er een splitter op. De ene kabel gaat naar de Mediabox-DVR, de andere kabel naar mijn UPC modem.

Hier een afbeeelding van een HDMI kabel;
hdmi_000.jpg

Hoi crash,

Hij heeft een Mediabox-DVR en heb jij misschien mediabox hdtv want op die van hem zit tenminste als ik de gebruiksaanwijzing moet geloven geen hdmi aansluiting.

Modag

De kabel loopt inderdaad van de muur naar de box, maar dan zou die toch een Digitaal signaal moeten geven?

Hoi,

Welke kabels heb je nu op de tv aangesloten neem aan de antennekabel vanaf je mediabox en verders dan?

Modag

Is er dan ook zoiets als een HDMI-box? Ik zou volgens het huidige abonnement nu al digitale tv moeten hebben. Moet je die dan extra bestellen?

Hoi,

Klik een op de link van mij voor de handleidingen ik zie daar toch dvr en hdtv maar je hebt nu ook digitale tv alleen er zijn een aantal zenders die hd uit zenden die kan je met deze niet ontvangen.
Maar kijk nu eerst is of je dit aan het werk kan krijgen.
Modag

Hoi crash,

Hij heeft een Mediabox-DVR en heb jij misschien mediabox hdtv
Ja ik heb inderdaad de HDTV uitvoering.

@laagvlieger,

Je kan helemaal niet via een extern kanaal op je TV de zenders vanaf de mediabox ontvangen?

Hoi, Heb een digitale test bij UPC gedaan en het blijkt dat ik helemaal geen HDTV kan ontvangen. Moest een aanvullend abonnement nemen. Dacht, 22,50 euro pm. Het was verwarrend vanwege het feit dat ik wel een digitaal signaal had middels DVR, maar blijkbaar niet voldoende. Allemaal bedankt voor jullie reacties. Had veel aan het feit dat er blijkbaar verschil was tussen DVR en een HDMI box- en aansluiting.

Marc

Hoi,

Maar daarom kan je toch nog wel ned1 ned 2 enz digitaal kijken, waarom heb je dan z'n Mediabox-DVR

Modag

Via jou mediabox kun je gewoon digitaal de zenders kijken. Je hebt alleen geen HD kwaliteit, die ik bij sommige zender wel heb. Er zijn maar iets van 6 zenders die een HD kanaal hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan