panasonic tv sterea kanaal voor kanaal instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

walter goosens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2024
Mijn panasonic tv geeft soms bij uitzendingen van BBC of ZDF alleen het achtergrond geluid en niet het spraakgeluid?
Kan het zijn dat ik het stereo kanaal apart moet instellen ? dus op kanaal 1 de originele spraak en op kanaal 2 de duitse cq engelse versie. En ? hoe doe ik dat ?

Beste Walter, geef zoveel mogelijk (technische) informatie, te beginnen met het typenummer van je Panasonic toestel ..
Ik zou beginnen met het lezen van de gebruiksaanwijzing, staat dáár niet iets in ?
Iets over audio uitvoer ofzo ?

Hoe kijk je TV ? Met een Ziggo kaart ín je TV gestopt, of via een kastje ?

helaas zegt de gebruiksaanwijzing hier niets over, ook geen aanwijzing om stereo of mono of elk kanaal individueel in te stellen. Bij ARTE (ik woon in Belgie) was het indertijd mogelijk ook op die manier de ranse dan wel duitstalige versie in te stellen als je een toestel ha dat zich daartoe leende. De laatste jaren wordt een en ander ook op ARTE niet meer aangegeven. Het zou dus kunnen zijn ddat het een inmiddels achterhaalde techniek is die nog maar zelden wordt toegepast<;
Heb een aansluiting via Internet Proimus = vroegere Belgacom

Je hebt nog niet het type van je tv opgegeven zoals gevraagd, dat wordt dan moeilijk zoeken voor ons.
Bij de meeste panasonic tv's zit in het menu instellingen->taal de mogelijkheid om een voorkeurstaal in te stellen, maar ja, dit is nu puur gokken.

Eens kijken of bij geluidsinstellingen andere uitvoerinstelling verbetering geeft?
Keuze uit SPDIF, OUT, Auto en PCM.

1732105131594.png

helaas, mijn toestel geeft geen SPDIF KIEZEN IN BEELD
BIJ HET MENU GELUID
niks an te doen lijkt me
in ieder geval bedankt voor de aandacht
mooie kat in beeld trouwens3205883D-8E34-4129-98AF-1F028813DFC3_1_105_c.jpeg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan