panda titanium waarschuwing

• Onderwerp starter Onderwerp starter jimmy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jimmy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Bij de aanschaf van mijn nieuwe computer kreeg ik Panda Titanium gratis (voor één jaar).
Nu sinds een maand of 3 in gebruik. Ik krijg nu opeens een waarschuwing, die ik nog nooit eerder heb gezien. De precieze melding weet ik niet meer, maar de woorden "zwakte" en/of "zwakheid" komen er in voor. Er zou een " zwakheid" in mijn besturingssysteem zijn geconstateerd, en "kwaadwillende" gebruikers zouden daarvan kunnen profiteren.
Er zijn 3 opties:
- sluiten
- later herinneren
- naar de windows update site gaan.

Ik heb de laatste optie gekozen, maar op de windows update site, zijn er geen updates beschikbaar. Niet zo verwonderlijk, want ik update daar automatisch.
Wat nu? Zou de melding van Panda loos alarm zijn?

Je kunt beter bij de eerstvolgende melding goed opschrijven wat er staat. Nu is het erg moeilijk uitzoeken.

Ik weet wel, bij Norton krijg ik af en toe een popup en dat lijkt een beetje op jouw melding: Uw systeem is kwetsbaar voor .........en dan wordt er een virus genoemd. Pal daarna krijg je dan een update.
Weer wat later is het schermpje dan weg.

Elisa zei:
Je kunt beter bij de eerstvolgende melding goed opschrijven wat er staat. Nu is het erg moeilijk uitzoeken.

Elisa, ik heb hier een plaatje (ik kreeg de melding weer...!)

Bijlagen

• zwak.jpg
    zwak.jpg
    21 KB · Weergaven: 30
Niet te geloven :D
Heb je wel een firewall?
Ik zal voor je gaan zoeken.

Heb je Spybot Search and Destroy op je pc staan?(anti spyware)
Anders maar gaan downloaden.
Geldt ook voor SpywareBlaster. (voorkomt nestelen van spyware)
En AdAware.( anti spyware)
En de laatste Ewido (antitrojan).
Gewoon even intype in Google.

Lees dit:
Ik denk dat het hier over gaat.
En deze

En kijk even of Internet Explorer nog een update nodig heeft.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Heb je Spybot Search and Destroy op je pc staan?(anti spyware)
Anders maar gaan downloaden.
Geldt ook voor SpywareBlaster. (voorkomt nestelen van spyware)
En AdAware.( anti spyware)
En de laatste Ewido (antitrojan).
Gewoon even intype in Google.

Lees dit:
Ik denk dat het hier over gaat.
En deze

En kijk even of Internet Explorer nog een update nodig heeft.

Beste Elisa, bedankt voor je reaktie!
Adaware had ik al op mijn comp staan; ik scan ongeveer iedere week, en altijd haalt ie een stel cookies weg. Dat is het enige. Heb ik nu ook even gedaan.

Spybot Search and Destroy geinstalleerd en laten scannen. Binnen 5 seconden een melding dat mijn PC schoon is. Ook Panda zelf laten scannen op virussen, en dat is ook okay.

Rest van de door jou aanbevolen programma's nog niet gedraaid. Na mijn vorige bericht gisteren, de hele avond nog met mijn computer gewerkt, en Panda kwam NIET meer met de "zwakheid" melding. Vandaag zette ik mijn computer aan, en kreeg nu dezelfde melding, net zoals gisteren de 1e keer, in een wat uitgebreide vorm. Die melding wijkt dus iets af, van het plaatje wat ik hier in een vorig bericht plaatste. Het wordt wat beter uitgelegd. Plaatje voeg ik toe: wil je het nog even bekijken?

Updaten Internet Explorer is zinloos, want ik word alleen maar doorverwezen naar de algemene Windows Update. Voor zover ik het nu allemaal kan overzien (hoewel ik er geen verstand van heb) heb ik de indruk dat Panda Titanium een beetje overgevoelig reageert op iets, dat mogelijk fout is qua beveiliging, maar wat niet echt ernstig is. Mijn computer loopt verder als een tierelier. ALS er ergens iets mis zou zijn, zou ik dat m.i. ook moeten merken als ik werk met mijn computer. Nogmaals op windows update site geweest, en er valt absoluut niets te updaten.

Graag nog even je mening, vooral n.a.v. het plaatje dat ik hier toevoeg.
Dank voor al je moeite en het meedenken!

Bijlagen

• zwak-2.jpg
    zwak-2.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 25
Buffy bedankt! Er wordt nu heel wat meer duidelijk!
Toch kom ik er niet uit........helaas.

Op de site staat o.a. dit:
=====================================
Software waarin dit probleem optreedt:

• Microsoft Windows XP Service Pack 1 en Microsoft Windows XP Service Pack 2 – De update downloaden
====================================
De vraag is nu natuurlijk, of het probleem voorkomt in win XP,
OF
de 2 service packs van Win XP

Ik heb mijn computer gekocht eind september, en dan is het natuurlijk goed mogelijk dat ik zo'n nieuwe XP heb, dat die service packs er al in zijn verwerkt.
Toch maar even gedownload, taal gekozen DUTCH, en geinstalleerd. Maar dan krijg ik de foutmelding over een taalprobleem. En de installatie wordt afgebroken.
En eigenlijk is de meest belangrijk vraag voor mij: waarom wordt die beveiligings-update niet gewoon aangeboden op de algemene windows update site?? Ik zie duidelijk dat op de site waar over dat beveiligingslek, wordt gerefereerd aan de windows-update site. Althans, zó interpreteer ik dat............

Zou het zo kunnen zijn, dat die beveiligingsupdat al lang in mijn XP aanwezig is, en dat Panda dat niet goed ziet? Is er een andere manier om dat te controleren? Op de een of andere manier wordt er toch in Win XP netjes bijgehouden, (in een dir op je HD) wat er wèl en niet geupdated is?

Dat zijn best veel vragen tegelijk. :)

jimmy zei:
Ik heb mijn computer gekocht eind september, en dan is het natuurlijk goed mogelijk dat ik zo'n nieuwe XP heb, dat die service packs er al in zijn verwerkt.
Dan heb je waarschijnlijk Windows XP inclusief SP2 (en dan heb je SP1 ook, want dat werkt cumulatief).
Maar hier gaat het om een update die ná SP2 is verschenen.

jimmy zei:
Toch maar even gedownload, taal gekozen DUTCH, en geinstalleerd. Maar dan krijg ik de foutmelding over een taalprobleem. En de installatie wordt afgebroken.
Daar weet ik niet direct een verklaring voor. Als je de juiste taal kiest, vervolgens op de 'Change' knop kiest, wacht op de nieuwe pagina en daar op 'Downloaden' klikt, zou het goed moeten gaan.

jimmy zei:
En eigenlijk is de meest belangrijk vraag voor mij: waarom wordt die beveiligings-update niet gewoon aangeboden op de algemene windows update site?? Ik zie duidelijk dat op de site waar over dat beveiligingslek, wordt gerefereerd aan de windows-update site. Althans, zó interpreteer ik dat............
Ja, daar zou die inderdaad ook aangeboden moeten worden. Maar het kan zijn dat het voor jou geen noodzakelijke update is. Gebruik je Netware? Zo niet, dan is deze update voor jou niet van toepassing.

jimmy zei:
Zou het zo kunnen zijn, dat die beveiligingsupdat al lang in mijn XP aanwezig is, en dat Panda dat niet goed ziet?
Het zou me helemaal niet verbazen als dat inderdaad het geval is. ;)

jimmy zei:
Is er een andere manier om dat te controleren? Op de een of andere manier wordt er toch in Win XP netjes bijgehouden, (in een dir op je HD) wat er wèl en niet geupdated is?
Als jij deze update (KB899589) hebt geïnstalleerd, dan staat die in de softwarelijst bij Configuratiescherm > Software.

Er is wel iets wat ik vreemd vond.
Die link boven van Internet Explorer.
Ook ik ben bij met Windows Update (automatisch).
Toch vond ik een paar downloads die betrekking hadden op Office.
En eentje betrof veiligheid.

Heb je die link nog gebruikt?

Buffy en Elisa, we komen er wel uit.........ik heb goed nieuws! :D

- ik heb een klein blundertje gemaakt bij het downloaden. WEL juiste taal gekozen, maar niet op CHANGE geklikt........beetje dom dus.
- wat "netware" is weet ik niet: maar als ik dat niet weet, zal ik het ook wel niet gebruiken.
- we zijn het er denk ik over eens, dat PANDA wat te paniekering is. Maar ja, hij kan beter te veel zien dan te weinig.
- goeie tip van je: configuratiescherm-software: hij stond er inderdaad NIET bij.
- en dan nu het goede nieuws: met "change taal-button" is de download en instal nu dus WEL gelukt. Computer opnieuw opgestart, en PANDA zeurt nu niet meer...:)
Alle problemen zijn dus opgelost!

Elisa, updates die te maken hebben met office, sla ik altijd over, omdat ik een office versie heb voor win-95. Ik ben bang dat als ik daar mee ga klooien de hele boel in het honderd loopt. Ik gebruik alleen Excel, en dat gaat prima, behalve dat ik niet kan scrollen.

Jullie allebei zeer bedankt voor het meedenken. Ik ben erg blij dat het probleempje is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan