panda zegt: geinfecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Hallo. Ik heb een scan gedaan met Panda via deze site.
Zag het toevallig staan.
Die zegt dat ik ben geïnfecteerd.Hier zie je wat eruit komt.
c:\windows\restore.ins[c:/oemcust/tools/win32/pskill.exe]
Wat nu??:shocked:

pskill.exe is op zichzelf een legitiem programma. Zie hier voor meer (Engelstalige) info: http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896683.aspx

PsKill kan gebruikt worden om processen te beëindigen. Panda rapporteert het bestand, omdat sommige infecties met PsKil komen gebundeld. Dit lijkt me bij jou gelukkig niet het geval. Je mag Panda het bestand dus laten negeren. :)

Laatst bewerkt:
pskill.exe is een tool van Sysinternals (nu Microsoft). Zo te zien is die gebruikt bij de installatie van je pc (want staat in de c:/oemcust/tools/win32 map).
Wat het doet is het beëindigen van draaiende processen op je pc. Verdere informatie staat hier

Wat vindt Panda 'mis' aan dit programma? Wat voor 'besmetting' vindt Panda dat dit pskill.exe programma heeft?

EDIT: Ik zie dat Gammo123 zojuist ongeveer dezelfde informatie gaf.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor jullie snelle reactie:thumb:.
Dus ik hoef me geen zorgen te maken :d.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan hoor. :)

Kan je het topic nog even de status "opgelost" toekennen? Dit kun je doen door rechtsonder op "Vraag is opgelost" te klikken. Op die manier weten andere mensen ook dat je geen hulp meer nodig hebt. Achter je vraag komt dan een groen vinkje te staan.

Graag gedaan hoor. :)

Kan je het topic nog even de status "opgelost" toekennen? Dit kun je doen door rechtsonder op "Vraag is opgelost" te klikken. Op die manier weten andere mensen ook dat je geen hulp meer nodig hebt. Achter je vraag komt dan een groen vinkje te staan.

@Gammo123 en gitana: Sinds de nieuwe forum-software is geïnstalleerd zet je een vraag op een andere manier op opgelost op het Helpmij-forum:
Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

M.b.t. de gegeven hulp: Graag gedaan! :)

Tijs.

Bedankt dat je het even zegt, Tijs. :thumb:

De instructies had ik uit deze handleiding gehaald, maar daarin wordt blijkbaar dus nog de oude software gebruikt. :)

@@Gammo123: Ik heb in de "Feedback over deze site" even gemeld dat dat sticky onderwerp waar je de instructie uit had gehaald niet meer klopt met de huidige werking van het forum.

Tijs.

Gedaan:d
Dank je voor de uitleg nieuwe methode. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan