PANIEK.... alles kwijt of misschien toch niet?? HELP

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Goede middag allemaal,

Ik heb na het opnieuw installeren van mijn computer een fout gemaakt.
Ik heb 2 harde schijven. Schijf 1 is in 3 gedeeld, hiermee is niets aan de hand.
Op schijf 2 staat van alles. Na het installeren waren de stations letters niet na mijn zin.
Op schijf 1 wilde ik de letters C, D en E en op schijf 2 F. Dat was dus niet en ik heb dat aangepast in computerbeheer > opslag > schijfbeheer.
D en E heb ik goed gewijzigd door op stationsletter wijzigen te drukken. F helaas niet! Inplaats van wijzigen heb ik daar op VERWEIDEREN gedrukt en niet opgelet toen er gevraagt werd of ik het zeker wist. Dom van mij!!

Nu staat alles nog wel op de schijf, maar hoe maak ik die weer zichtbaar met als stations letter F. Om verder geen dingen fout meer te doen op die schijf heb ik hem maar even los gehaald en hier de vraag gepost.

Wie weet een oplossing?

Mijn eerste ingeving is, hang hem in of aan een andere computer en maak een backup van hetgeen belangrijk voor je is.
Schijf opnieuw indelen en een frisse installatie.

Las even niet goed.
Probeer eens met Recuva je bestanden terug te halen :http://recuva.nl.softonic.com/

Let wel op dat je de evt. herstelde bestanden opslaat op je primaire ( lees andere ) schijf. Maak daar een aparte map voor aan.

Laatst bewerkt:
Hoi rob1,

Je kan binnen schijfbeheer gewoon weer een schijfletter toekennen.
Als F niet beschikbaar is, kun je net zolang alle stations zo wijzigen totdat alles weer naar de zin is, behalve C natuurlijk.

Zo heb ikzelf een keer een installatie gedaan met een USB stick, die binnen Windows automatisch D toegewezen kreeg.
Nadat ik de stick verwijderd had, heb ik de toen nog E en F schijf respectievelijk D en E gegeven, geen probleem dus.
Succes!!

@rickvi1: Het zal niet de bedoeling zijn om de schijfletter/partitie F: opnieuw aan te maken en dan alles kwijt te zijn wat ooit op schijfletter F: stond.

Andere mogelijkheid is proberen de partitietabel op de 2de schijf te herstellen m.b.v. Testdisk, maar dat is een vrij spartaans pakket, en (eigenlijk) niet geschikt voor niet-computerexperts.

Tijs.

@dnties Het is mij waarschijnlijk niet duidelijk wat tsser eigenlijk bedoeld, maar ik ging ervan uit dat alleen de schijfletter verwijderd is, en niet de partitie.

Beste misschien om de vragensteller duidelijk te laten maken of de partitie nu geen schijfletter meer heeft (via Schijletters en paden wijzigen) of dat hij de hele partitie heeft verwijderd (Verwijderen).

Tijs.

Aangezien TS zegt dat alles nog op schijf staat ga ik er van uit dat hij alleen de schijfletter verwijderd heeft.

In dat geval is het een kwestie van weer rechtsklikken op de partitie in Schijfbheer die nu geen schijfletter heeft, kiezen voor "Stationsletter en paden wijzigen" en kiezen voor Toevoegen. Daar dan de schijfletter kiezen die het moet gaan worden."
Zie ook deze link, vanaf "Stationsletters toewijzen". Mijn instructie hierboven doet precies dat.

Nogmaals: Dan ga ik er wel vanuit dat je niet Verwijderen hebt gekozen, maar alleen de schijfletter hebt verwijderd via "Stationsletter en paden wijzigen"

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan