Panther 10.3 upgrade.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hoi !

Er is me gevraagd op een Mac Powerboek G4 (mooi ding !) het OS te upgraden van Panther 10.2. naar Phanter 10.3.

Normaliter zou ik (met een Windows-laptop) even 'n back-up maken in geval er iets mis zou gaan.

Vragen:

Kan ik op 'n externe NTFS-geformatteerde HDD een back-up maken van foto's, bestanden etc, (zeg maar: Documents & Settings in Windows-termen) ?

Is het correct dat Panther 10.3 uit 3 CD's bestaat ?

Kan ik 'n upgrade vanuit de bestaande 10.2 installatie uitvoeren ?

Vast bedankt,

Harry.

Ja, dat kan. Maar je gaat van Jaguar (10.2) naar Panther (10.3). En het is correct dat hij 3 cd's bestaat. De back-up zou ik niet op NTFS doen. Daar heeft OSX nogal wat moeite mee. Dan zou je hem eerst moeten formatteren naar FAT32, maar over het algemeen kan je via de migratie-assistent alles netjes laten upgraden.

Groet, Peter

Hoi !

@Peter, vast bedankt !

Nog een vraag: ik ben dus begonnen met CD 1.

Na enig gerommel kan ik dan op de MacOSX installatie-knop klikken.

Dan krijg ik de vraag: typ het wachtwoord/wachtzin in om opnieuw op te starten.

Dus ik de klant gebeld: "Ik heb nooit een ww ingesteld " (zijn komplete naam verschijnt in het bovenste kadertje)

Nu heb ik uitgevogeld dat ik d.m.v. opstarten van de CD 1 en de C-toets ingedrukt houden dit ww. zou kunnen veranderen.

Maar het kl..ding start niet op van CD 1, wat nu ?

In dank,

Harry.

Harry

Dat klopt. Start eens op met de originele 10.2 cd. Daar moet het mee gaan.
Want die 10.3 cd pikt dat waarschijnlijk niet op.
Daarmee kan je je wachtwoord resetten.

Groet, Peter

Hoi !

Bedankt maar weer, ik heb inmiddels de originele 10.2 CD opgevraagd en die komen ze vanmiddag brengen.

Ik houd je op de hoogte over het verdere verloop van m'n uitstapje van @Windows naar @Mac.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Na een hoop geploeter ,et back-ups eigenlijk gelukt.

De gedownloade CD's opnieuw gebrand met PowerIso, ww. verwijderd en .......10.3 geinstalleerd.

Alleen nog problemen met de 4de CD, X-tools, maar daar kan de eigenaar mooi mee stoeien.

Duidelijk is dat ik me wat meer in de Apple-software en OS moet gaan verdiepen: nu is m'n kennis daarvan volstrekt ontoereikend.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan