papier passen in enveloppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolgen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
Berichten
8
Hallo,

Ik heb al een tijdje lopen zoeken, maar kom er niet uit. Ik heb niet goed gekeken, en heb nu enveloppen aangeschaft met zo'n venstertje waar de NAW gegevens van de ontvanger achter wordt geplaatst.

Nu vroeg ik mij af of er een functie in word zit die dit direct passend maakt. Ik kan mijn toner namelijk wel beter gebruiken als steeds een papier uitprinten om te kijken of het past. Iemand een idee, of wordt hier andere software voor gebruikt (waar ik ook geen probleem mee heb)
 
Zelf zou ik gewoon eenmalig een template maken waarin het naam-adres vak precies goed staat.
Eventueel met company logo en afzender gegevens.
Met een aangepaste header en footer kom je al een heel eind.
 
Zelf zou ik gewoon eenmalig een template maken waarin het naam-adres vak precies goed staat.
Eventueel met company logo en afzender gegevens.
Met een aangepaste header en footer kom je al een heel eind.

Hmm, dus eigenlijk is dat de enige oplossing wat papier erdoor jagen, totdat het past:p
 
Hmm, dus eigenlijk is dat de enige oplossing wat papier erdoor jagen, totdat het past:p

Nou nou, je leest echt niet goed!!!!
Iemand doet een goeie suggestie en jij doet het af, alsof dit niet zou werken.
Dan denk ik: ga jij maar lekker papier verknoeien.
Waarom stel je hier een vraag eigenlijk .... om vervolgens mensen die je willen helpen met een oplossing af te katten?
 
Nah, waarschijnlijk begrijp ik het bericht verkeerd of jij Ommeren,

Mijn vraag is, hoe ik dat adres vakje op de juiste positie krijg.

"Zelf zou ik gewoon eenmalig een template maken waarin het naam-adres vak precies goed staat. "

Wordt verteld dat ik dit als dotx op kan slaan, en dan heb ik een vaste positie. Klopt, maar hoe kom ik aan deze positie? Omdat hier geen antwoord op werd gegeven ging ik ervan uit dat het gewoon proberen was totdat het past, en daarna opslaan als dotx.
 
Het antwoord is nogal simpel:

1. Pak zo'n vensterenveloppe
2. Pak een liniaal
3. Meet de afstand vanaf de bovenkant van de enveloppe tot de bovenkant van het venster

Als het venster links op de enveloppe zit, hoef je niets te wijzigen ....
Vanaf de bovenkant wel en dat kan je makkelijk realiseren met een vergrote koptekst voor de eerste pagina.
Voor uitleg hierover: zie de helpfunctie van Word
 
Het antwoord is nogal simpel:

1. Pak zo'n vensterenveloppe
2. Pak een liniaal
3. Meet de afstand vanaf de bovenkant van de enveloppe tot de bovenkant van het venster

Als het venster links op de enveloppe zit, hoef je niets te wijzigen ....
Vanaf de bovenkant wel en dat kan je makkelijk realiseren met een vergrote koptekst voor de eerste pagina.
Voor uitleg hierover: zie de helpfunctie van Word

Dank voor het antwoord, had ik niet aan gedacht.
 
Aanvullende tip: het is gebruikelijk om dit soort enveloppen te gebruiken met in drieën gevouwen papier. Als je het A4tje aldus vouwt en in de envelop stopt kun je vervolgens met een pen de contouren van het venster door de envelop heen op het A4tje drukken.

Daarna meet je het venster en trekt er naar believen aan alle zijden 1 cm of zo vanaf. Die restwaarden worden dan de afmeting van je tekstvak in Word.

Tip 2: een tekstvak heeft standaard een kader. Heb je het tekstvak eenmaal geplaatst, klik dan rechts op het vak en haal bij de eigenschappen het kader weg,
 
Aanvullende tip: het is gebruikelijk om dit soort enveloppen te gebruiken met in drieën gevouwen papier. Als je het A4tje aldus vouwt en in de envelop stopt kun je vervolgens met een pen de contouren van het venster door de envelop heen op het A4tje drukken.

Daarna meet je het venster en trekt er naar believen aan de onderzijde 1 cm vanaf, aan de bovenkant tel je er één bij op, aan de linkerkant doe je er 1 cm bij en aan de rechterkant trek je er weer 1 cm van af. Die restwaarden worden dan de afmetingen + plaatsingswaarden van je tekstvak in Word.

Tip 2: een tekstvak heeft standaard een kader. Heb je het tekstvak eenmaal geplaatst, klik dan rechts op het vak en haal bij de eigenschappen het kader weg.
 
Laatst bewerkt:
Tip 3: Zet in de marge van je brief een dun lijntje op de hoogte waar je eerste vouw moet komen, de tweede vouw gaat dat haast automatisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan