Papierkeuze voor verslagen Brother MFC J6510dw

Status
Niet open voor verdere reacties.

knabbel123

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Ik ben in het bezit van een A3 printer (inkjet), de brother MFC J6510 dw. Binnenkort moet ik een aantal verslagen printen
en zoek daarom kwalitatief goed papier, dat ook voor het duplex printen te gebruiken is. Nu vroeg ik me af of
er veel verschil zit in de verschillende merken papier (Navigator, Clairefontaine DCP, Xerox etc.). Heb heel internet al afgespeurd,
maar er zijn zoveel verschillende soorten/diktes/glans of geen glans, dat je door de bomen het bos nier meer ziet.
Ook weet ik niet precies hoeveel grams papier ik moet aanschaffen. Voor verslagen moet het mooi stevig papier zijn, maar ook weer niet te dik.
Zat zelf te denken aan 100 grams papier, is dit een goede keuze? Heeft iemand misschien een aanrader qua papiersoort?

Alvast bedankt!

Ik zou gewoon kijken dat je de goede maat papier pakt, verder maakt het niet zo heel veel uit.
je zou er natuurlijk ook voor kunne kiezen om de kafte van het verslag 120 grams te printen, en de rest 80 grams.
80 grams papier is de stevigheid van een normaal standaard A4tje. 120 grams wordt dan ook meestal gebruikt om of foto's afte drukken en voor kaften.

MVG Sjoerd

Ik moet dus voornamelijk beeldverslagen inleveren voor mijn opleiding. Daarin staat je hele ontwerpproces, dus van schetsen naar het uiteindelijk gemaakte model. Het zijn vooral afbeeldingen/foto's en hier en daar tekst. Het gaat erom dat het geheel er mooi uitziet en dat de afbeeldingen dus niet flets worden.

Het is wel de bedoeling om het geheel in te binden. Voor een beeldverslag heb je toch al snel 60 pagina's. Heb er idd ook over nagedacht om fotopapier te gebruiken, maar dan krijg ik wel een heel zwaar en moeilijk leesbaar verslag. Denk dat ik vanmiddag maar even langs een drukker ga om verschillende soorten papier uit te testen.

Dat is natuurlijk nog beter papier testen en goed bekijken dat kan nog niet via internet haha

MVG Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan