parallel-printer op laptop aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Door problemen met mijn PC heb ik voorlopig een laptop ter beschikking (tot ik een nieuwe PC heb). Hierop is er echter geen parallelle printerpoort. Nu heb ik mijn printer eigenlijk voor allerlei zaken nodig. Is hiervoor een (goedkope) oplossing?
In de winkel vertelden ze me dat een adapterkabel van parallel naar USB erg veel geld kost en dat men voor die prijs bijna een nieuwe printer heeft. Is het bv ook mogelijk om een parallelprinter aan te sluiten op een seriële poort of zo? En wat kosten volgens jullie zo'n adapterkabels? Ik zie er op internet prijzen van pakweg 10 tot 35 Euro terwijl de winkelier 50 Euro zei.

Groeten,

USB to Parallel heb je al voor minder dan 20 euro...
Voorbeeld je van Sweex van andere merken kun je ze echter ook wel vinden.
Dit lijkt me persoonlijk de beste oplossing.

Weet je overigens zeker dat er geen parallel poort aanwezig is, ook niet achter een klepje of zo.
Met merk en type is het?

Laatst bewerkt:
Medion

Dag Withaar,

Het is een Medion MD 41300 notebook en zover ik zie en volgens de handleiding is er geen LPT1 :(
Bedankt voor je reaktie.

Groeten,

Ik heb even verder gezocht, inderdaad geen parallel poort, echter tegewoordig heeft bijna elke printer een USB aansluiting en zal dat dus bijna nooit een probleem zijn.
Wat voor een soort printer gebruik je? Zit er een USB aansluiting op, (kan ook een vierkante aansluiting zijn ipv plat), dan heb je alleen een usb kabel nodig.
Bv. zo iets
B00005V38X.03.MZZZZZZZ.jpg

Helaas

Dag Withaar,

Ik heb een HP deskjet 710, hierop zit enkel een parallelle poort, helaas, maar hij print nog perfect dus vind ik het zonde om hem te vervangen.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan