Parallels Vs Bootcamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagjit

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Goeiedag,

Ik ga aankomende week een Macbook Pro 13 Inch aanschaffen.
Ik ga hem veelal gebruiken voor mijn studie.
Ik wil zeer graag windows hierop draaien.
Welke programma raden jullie mij aan? Ik ken 2 bekende : Parallels Of Bootcamp.
welke zouden jullie mij kunnen aanraden het kan ook een andere zijn :P

Met Vriendelijke Groet,

Jagjit

ikzelf gebruik het beide niet, maar het zijn 2 verschillende programmas. bij parallels draai je windows virtueel binnen mac, bij bootcamp komt windows gewoon als een dual boot naast mac te staan. het voordeel van bootcamp is dat het betere prestaties levert aangezien het meer geheugen en processor tot zijn beschikking heeft. het nadeel van bootcamp is echter dat je moet rebooten om windows op te starten terwijl dat bij parallels (net als in bijvoorbeeld vmware, wat een prima 2e keus is voor het virtueel draaien van windows) niet nodig is en je windows tegelijk met mac kan draaien.

maak dus de afwezig: snelheid van opstarten/switchen van besturingssysteem tegenover de snelheid van het besturingssysteem zelf.

K begrijpje, maar wat is handiger voor een student... En hoeveel kost bootcamp? Van parallels weet ik dat het 80euro is en onderwijs versie 40euro

bootcamp is gratis en staat al voorgeinstalleerd op je mac, je hebt alleen een dvdtje nodig zodat bootcamp hier de drivers voor windows op kan branden (en deze moet je na de installatie van windows installeren). bij bootcamp zit windows niet inbegrepen, dus moet je dus kopen "ofzo".

bootcamp is gratis en staat al voorgeinstalleerd op je mac, je hebt alleen een dvdtje nodig zodat bootcamp hier de drivers voor windows op kan branden (en deze moet je na de installatie van windows installeren). bij bootcamp zit windows niet inbegrepen, dus moet je dus kopen "ofzo".

Je kan de ondersteuningsdrivers ook gewoon op een USB-stick plaatsen, gewoon de Bootcamp wizard volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan