Parameter in Report builder

Status
Niet open voor verdere reacties.

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Beste allemaal,

Ik stel de vraag hier maar even omdat ik denk dat de experts het wel weten.

Als ik in report builder een parameter heb (multi value met een lijst met mogelijke waarden), hoe kan ik die instellen zodat deze bij intikken van tekst de mogelijke values uit de beschikbare lijst laat zien?

Alvast dank.

groet, Patric

Wat bedoel je met de 'Report builder'? En wat wil je precies? Ik snap je vraag niet helemaal.

Report Builder is een microsoft pakket om rapporten te maken met data uit SQLserver.

Ik heb een rapport waarbij 2 parameters worden meegegeven en deze parameters mogen meerdere keuze's hebben uit een lijstje.

Code:
SELECT
  z_DJM_VOORRAAD.account
  ,z_DJM_VOORRAAD.groep
  ,z_DJM_VOORRAAD.artikel
  ,z_DJM_VOORRAAD.omschrijving
  ,z_DJM_VOORRAAD.ontvangst
  ,z_DJM_VOORRAAD.leverancier
  ,z_DJM_VOORRAAD.[P/O]
  ,z_DJM_VOORRAAD.[lot intern]
  ,z_DJM_VOORRAAD.[lot extern]
  ,z_DJM_VOORRAAD.[QA code]
  ,z_DJM_VOORRAAD.[AFW %]
  ,z_DJM_VOORRAAD.magazijn
  ,z_DJM_VOORRAAD.locatie
  ,z_DJM_VOORRAAD.voorraad
  ,z_DJM_VOORRAAD.eenheid
  ,z_DJM_VOORRAAD.boekwaarde
  ,z_DJM_VOORRAAD.inkoopwaarde
  ,z_DJM_VOORRAAD.prijs
  ,z_DJM_VOORRAAD.per
FROM
  z_DJM_VOORRAAD
WHERE
z_DJM_VOORRAAD.account = (@Account) AND z_DJM_VOORRAAD.groep = (@Groep)

Kun je het parameter vak zo instellen dat als je start met typen de mogelijke keuze;s al worden getoond; dit is handig bij een lange lijst b.v.?

Dit is geen Access vraag; ik ken Report Builder niet, dus misschien moet je de vraag (laten) verplaatsen naar het forum "Overige Software". Nu trek je de verkeerde kenners. Ik weet wél dat in Access het MVF een hele lastige is in queries, en dat je die dus niet zomaar kan gebruiken.

Hallo,
de keuzelijst in SQL reporting is helaas niet interactief.
Wat ik zelf doe is in dit geval 2 parametervakjes maken: een tekstvak , gevolgd door de keuzelijst. Je kan de waardes in de keuzelijst dan verder beperken door wat in het tekstvak is ingegeven.

Hoi Noella,

Dank je wel, dat is duidelijk.

Dan heb ik nog een vraag:

In de code uit mijn eerste bericht zijn de parameters cascading, dus de 2e reageert op de keuze van de eerste.

Echter, in onderstaande code werkt dit niet. Enig idee waarom niet?

Code:
SELECT  Coatlijn, ProductType, ProductNaam,[Massa Productie Run], MIN(Rolnummer) AS N'Eerste rol', MAX(Rolnummer) AS N'Laatste rol'
FROM QA.RolData
INNER JOIN Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Specificatie ON QA.RolData.Specificatie_ID=Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Specificatie.Specificatie_ID
INNER JOIN Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Coatlijn ON Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Specificatie.Coatlijn_ID=Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Coatlijn.Coatlijn_ID
INNER JOIN Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Applicatie ON Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Specificatie.Applicatie_ID=Stamtabel.SpecificatieEigenschap.Applicatie.Applicatie_ID
GROUP BY Coatlijn, ProductType, ProductNaam, [Massa Productie Run]
HAVING Coatlijn = (@Coatlijn) AND ProductType = (@Product_Type) AND Productnaam = (@Specificatie)

Alvast dank.

Sorry Patric voor het late antwoord, maar op het werk worden alle projecten terug opgestart en het zijn zeer drukke tijden voor het DBA team. Om de ene parameter afhankelijk te maken van de andere moet je een dataset voor de lijst waarin je parameter2 laat kiezen waarin je parameter1 als selectie criterium opneemt. Dataset voorbeeld parameter2: select field1, field2 where field3 = @par1.

Haha, excuses niet nodig hoor, het blijft hobby :-)

Ik ga er even naar kijken, bedankt zover.

Ik begrijp field3 niet in jouw voorbeeld, moet dat niet field1 zijn?

Laatst bewerkt:
de gekozen parameterwaarde @par1 wordt al in de vorige lijst getoond dus wordt meestal niet meer in het resultaat van de tweede query getoond en alleen als selectiecriterium getoond, maar het kan natuurlijk wel meegenomen worden in de select. Meestal worden voor lijsten maar 2 waarden in de select meegenomen: de ID die in verdere queries gebruikt wordt en de omschrijving die getoond wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan