parameter input voor append database

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linni

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2011
Berichten
19
Hoi!
Wie o wie kan mij helpen met het volgend?
Ik heb een tabel, waarvan sommige records naar andere databases geëxporteerd moeten worden. Dat doe ik met een append-query. De criteria worden ingegeven door middel van parameter input. De naam van de tabel waar naartoe moet worden geëxporteerd is voor de verschillende databases hetzelfde, alleen de folder is steeds anders. Hoe kan ik dit automatiseren? Dat bij het aanklikken van de query er automatisch wordt gevraagd naar welke folder de records moeten worden geëxporteerd?
Alvast dank!
 
Dat is lastig, omdat je blijkbaar niet met gekoppelde tabellen werkt.... Ik zou in die andere databases een koppeling maken met de brondatabase, en van daaruit een toevoegquery maken. Dat lijkt mij een stuk makkelijker dan vanuit de brontabel met allerlei ingewikkelde trucs een externe database openen. En het resultaat is hetzelfde..
 
Dat lijkt me ook een beter idee.

Dan zit ik met het volgende: hoe zorg ik er voor dat niet twee personen vanuit hun database niet dezelfde gegevens bewerken? Of geeft Access dan al een seintje?
 
Je kunt in de db instellen dat een record gelockt is. De <Standaardrecordvergrendeling> zet je dan op <Bewerkte record>.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan