parameter op ja/nee veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cindy B.

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2002
In een query heb ik een ja/nee veld toegevoegd waaraan ik een parameter in een query wil koppelen. De vraag moet zoiets worden als:
[Welke leveringen? (typ "intern" of "extern")].

Op deze wijze kan ik een tekstvlak aanmaken in een rapport waarom gelijk staat of ik de interne of de externe leveringen heb opgevraagd.

Maar volgens mij werkt dit niet omdat het een ja/nee veld is. Wie kan mij verder helpen?

Ik ben ook geen expert, maar ik zou dat via een formuliertje doen.
De waarde die je in het formulier ingeeft gebruiken als criterium in de query.

Dan zou ik een eerst een query moeten maken, met die gegevens een formulier en met die waarden mijn tekstvlak in het rapport moeten maken.

Is dit niet wat omslachtig, zou het niet mogelijk zijn om dit toe te passen met alleen een query?

Je hoeft geen query te maken voor het eerste formulier. Wat FHG1969 bedoelt is dat je een formuliertje maakt waarop je de criteria kunt opgeven. Dit moeten allemaal "Unbound" controls zijn. Dus controls waarchter geen veld in de database zit.

Als je nu een Checkbox op het formulier plaatst en dan in je query verwijst naar het veld op het formulier werkt je query.

Dus in stappen:
1. Maak een formulier met daarop tenminste:
- Een checkbox
- Een knop die de query opent "Docmd.Openquery..."
2. Pas het criterium van je query aan naar zoiets als "=[Forms]![Naam Formulier]![Naam checkbox]"
3. Testen maar...

Suc6,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan