Parameter voor query opgeven dmv keuzelijst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dijkie1980

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Goeden dag.

Ik ben een beginnend gebruiker van access en zou graag het volgende willen oplossen:

Ik heb 1 tabel met gegevens van aankomende feesten.
Tabelnaam: Offertes.

Velden: Aanmaakdatum, Aangemaaktdoor, Naampartij, Datumpartij en nog enkele andere velden.

Bovenstaande velden heb ik dmv een query geselecteerd en de Partijdatum als volgt omgezet in een weeknummer.

Weeknummer: Format([Partijdatum];"ww";0;3)

Nu wil ik in een nieuwe query dmv van, in een keuzelijst opgegeven weeknummer, de partijen weergeven in die week.

Ik heb al een tabelgemaakt met alle weeknummers om hier de waarde uit te kunnen selecteren.

Zou iemand mij een aanwijzing in de goede richting kunnen geven a.u.b.

Thanx

Waarom gebruik je een aparte tabel voor de weeknummers? Ik zou daar een functie voor gebruiken die automatisch de weeknummers genereert.
Maar ook met een tabel moet het uiteraard kunnen, al heb je die volgens mij niet eens nodig. Want als ik het goed begrijp, wil je een selectie kunnen maken op basis van een (of meer) weken. Dat betekent voor de query dat je een Criterium moet maken, waarin je om de betreffende week of weken vraagt. Daarbij behandel je het weeknummer als tekst, wat ik zelf niet zou doen. Ik zou van het weeknummer een getal maken. Je formule zou ik dan zo doen:
Weeknummer: CInt(Format([Partijdatum];"ww"))
Daarmee kun je namelijk sorteren op basis van weeknummer. Bij een tekstveld krijg je een vreemde sortering...
In het criteriumveld van het veld Weeknummer zet je dan: Between [Typ de beginweek] And [Typ de eindweek] als je een periode wilt gebruiken, of [Typ de beginweek] als je één week wilt. Hou er ook rekening mee, dat als je alleen naar een weeknummer vraagt, je die weken van alle jaren in je tabel krijgt. Waarschijnlijk zul je dus ook nog een Jaar moeten filteren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan