Parameters in Excel naar SQL server

patricw

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2009
Beste allen,

Ik haal in Excel data op van een SQLserver (een stored procedure) en wil 2 parameters meegeven die op het Excel worksheet staan als table met een connection only naar de data.Met 2 vast ingegeven parameters gaat dit prima. Maar het lukt mij niet de juiste syntax te vinden om naar de 2 velden met de parameters te verwijzen. Wie kan me op weg helpen?

Screenshot 2025-03-12 104036.png
Alvast dank.

Patric

Probeer het eens zo:
Code:
"EXEC [dbo].[PW_verbruik_grondstoffen] @Artikelnummer='" & Range("L3") & "', @Boekdatum=""" & Format(Range("J3"), "YYYY-MM-dd") & """"

in SQL server syntax moet de datum tussen enkele aanhalingstekens aangegeven worden zoals
@Boekdatum = '2025-03-12'

Ik krijg de melding token missing ] en daarna nogmaals ). Ik heb aan het eind de ] en ) toegevoegd

naar deze

Code:
"EXEC [dbo].[PW_verbruik_grondstoffen] @Artikelnummer='" & Range("L3") & "', @Boekdatum=""" & Format(Range("J3"), "YYYY-MM-dd") & """"])

Ik krijg de melding :

Expression.Error: The name 'Range' wasn't recognized. Make sure it's spelled correctly.

Zo dan:
Vervang
Code:
TAC00100
door
Code:
" & L3 & "
en vervang
Code:
="2022-03-02""
door
Code:
& TEKST(J3; "'JJJJ-MM-dd'")

check de volgende link:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Als ik alleen even de eerste (TAC00100) vervang krijg ik deze melding:

1741788469357.png

@Noella, dat ga ik even doen. Ik had er al een paar gevonden maar die hielpen mij niet verder. Misschien deze wel.

Terug
Bovenaan Onderaan